#1 Skrevet Desember 8, 2010 Har store problemer med å bruke bilen i det hele tatt nå når det er vinter. Ser ut som det ikke er noen luftsluser som går mot frontruten i det hele bortsett fra den som står midt oppå dashbordet( men denne blåser bakover og litt sideveis) Går det å justere lufta på den "slusen" som er midt oppå dashbordet slik den blåser mot ruten? Prøvde å bevege på den knotten som er der men den satt blegg fast. Går ihvertfall ikke ann å bruke bilen slik det er nå.... Tips og triks noen? Hilsen frustrert...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2010 Denne på dashen er ikke justerbar, men skal jo ta helt greit på frontruta da? Er det noe serlig fres i apparatet da? Blåser det bra? Kan være fordel å bytte pollenfilter iallefall! Eller har en kompis av meg samme problem med sin bil, men der går duggen vekk etter hvert! Den knotten du snakker om er vel mottak av fjernstyrt sentrallås tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2010 tette/ødelagte varme register i bilen?? har byttet en del av de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2010 Denne på dashen er ikke justerbar, men skal jo ta helt greit på frontruta da? Er det noe serlig fres i apparatet da? Blåser det bra? Kan være fordel å bytte pollenfilter iallefall! Eller har en kompis av meg samme problem med sin bil, men der går duggen vekk etter hvert! Den knotten du snakker om er vel mottak av fjernstyrt sentrallås tror jeg Blåser egentlig kun "bra" mot frontruta når jeg trykker på den knappen som ligner på knappen til bakrutevarmen. Men den luftslusa som står oppå dashen blåser kun bakover og kanskje en "tanke" fra midten av ruten og opp+ litt sideveis. Og det holder ikke i dette været. Ellers blåser varmeapparatet bra alle andre steder enn der jeg trenger det. Er det virkelig ingen sluser som går mot frontruta i fremkant på dashbordet. Skulle tro det var normalt men ser ihvertfall ingen..... Pollenfilter kunne sikkert vert skiftet men siden viften blåser bra regner jeg med det ikke har noe å si når det gjelder dette. Regner med den knotten oppå dashen er til noe alarm eller sentrallås ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2010 tette/ødelagte varme register i bilen?? har byttet en del av de. Ja har skiftet noen av de selv:) Kjedelig jobb. Men varme og slikt fungerer. Problemet er igrunn att jeg ikke får blåst luft mot frontruta i tilstrekkelig grad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2010 På min bil (a6 c4) så ser det ut som at det "blåser" langs dashen mot vinduet, men dette er vel bare varme fra kanalene som stiger opp. Det som ofte er problemet som gjør at det dugger er at AC skrur seg av når det blir under 4 grader i lufta. Siden bilen er vant til ac vil den da dugge uten! prøv å vask skikkelig rutene inni så blir det iallefall mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2010 På min bil (a6 c4) så ser det ut som at det "blåser" langs dashen mot vinduet, men dette er vel bare varme fra kanalene som stiger opp. Det som ofte er problemet som gjør at det dugger er at AC skrur seg av når det blir under 4 grader i lufta. Siden bilen er vant til ac vil den da dugge uten! prøv å vask skikkelig rutene inni så blir det iallefall mye bedre. Ja det kommer noen 5kr store plasser nede ved frontruten men ikke nok til å ta vekk dugget nede. Skal ta å vaske ruta en gang til da jeg mistenker den fortsatt er skitten. Det var veldig mye skitt på den når jeg vasket den nylig ( var godt innrøykt av forrige eier) så hjelper sikkert å ta en vask eller 2 til. Men er merkelig det ikke er noe særlig lufttrykk fremme ved ruten, og att den luftslusen midt på dashbordet ikke blåser mot frontruten bortsett fra på øvre delen av ruta. Har bestilt pollenfilter så det blir skiftet når jeg får det. Er det forresten noen som vet om det er 2 pollenfilter på disse bilene? Møller sa det men mekonomen sa der var ett. Prisforskjellen var på hele 1000kr og 750 om der er 2 filter. Takk for tips ihvertfall. Ble litt varmt i toppen når det tok 50 min å kjøre 2 mil så måtte få ut en tråd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2010 E berre å knabbe japse-bilen som ste i snøhaugen.... So sleppe du å kjøre med tysker lettmetallet ditt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2010 Prøvde å bevege på den knotten som er der men den satt blegg fast. Den knotten du snakker om er vel mottak av fjernstyrt sentrallås tror jeg Regner med den knotten oppå dashen er til noe alarm eller sentrallås ja. "Knotten" er ikke til sentrallås eller alarm, den er til klimaanlegget. Dette er nemlig en lyssensor, og gir signal til klimaanlegget, så hvis sola steiker så justerer klimaanlegget kjølingen og luftstrømmene etter signaler fra denne føleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2010 Stemmer! Det var det vel ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...