Hva er likt/ulikt på motorkodene AEB og ANB? Har masse AEB-deler, og ny bil med ANB.

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så har jeg masse motordeler til AEB-motor liggende. Dette fordi jeg planla en oppgradert AEB-motor til A4'en for lenge siden og hamstret da deler. Men, A4'en selges til fordel for større bil (A6). Den "nye" A6'en har motorkode ANB. Hvor like/ulike er disse to rettstilte 1,8T motorene egentlig?

Vil f.eks komplett pakningssett bunndel og komplett pakningssett topp fra AEB kunne benyttes på ANB?

Og hva med svinghjul/klutsj? Hva med kamkjedestrammer og kamkjede? Toppbolter? Rådelagre? Veivlagre? Rådebolter, stempelringer? Prøvde å sammenligne deler til de to motorkodene hos autohausaz.com, men finner ikke ANB-motor der. Kun AMB...?

Må vite om jeg kan beholde delene til fremtidige skrujobber på ANB-motoren, eller om jeg skal selge det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

anb har tilskuddsluft i toppen (for renere avgasser ifølge reklamen). Egen friskluftspumpe frem i fangeren som spyr inn ekstra luft, står en ventil i bakkant topp der kjedestrammeren står. ANB har vel mindre innsug/ventiler? mener jeg å ha lest en plass i forhold til AEB.

Resten skal vel være likt.

Arrester meg om jeg tar feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ANB har elektronisk gasspjeld, ikke wire som tidligere AEB

Svinghjul kan variere, tror det er skifte rundt 99-00 på denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nytt oppgradert 034 svinghjul som passer AEB vil også passe ANB?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.