#1 Skrevet Desember 9, 2010 Justering av tenning på 92 audi 80 ABK Jeg skal justere tenninga på bilen etter regrem bytte. Nå har jeg funnet hiddenene på motoren og har tenningslampe så den er grei. Men hvor er det graderingsskala og justere etter på denne motoren? (Jeg kan ikke påstå at jeg har sett noen) Det står også to verdier der, testing og setting. Jeg anntar at jeg skal bruke Setting? Håper noen kan hjelpe her... Checking ignition system Adjustment hidden, spark plugs Engine codes ABK (2.0 l / 85 kW engine) Ignition point 1) Test specification ° before TDC: 4 ... 8 Setting ° before TDC 6 ± 1 Engine speed rpm 2000 ... 2500 Firing order 1-3-4-2 Spark plugs 2) Tightening torque Nm 30 1) Engine-oil temperature at least 80 ° C 2) Current values: => Exhaust emission test binder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2010 Er ikke gradeskala på de værtfall. På abt'n til en kompis tok vi bare å satt lampa på 9grader på tomgang, skal være 6grader på 875rpm på den.. Og da så jeg så merket på kamhjulet gikk rett på. den ble værtfall bra da, vet ikke om det er helt riktig men:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...