#1 Skrevet Desember 9, 2010 var ute å kjørte idag da plutselig ladelampen min kom på. bilen er en 94mod audi 100 2,8 quattro. Er det børster på den dynamoen som går å bytte? hvor mye arbeid er det evt å bytte dem? søkte litt på forumet, men fant ikke svar på det. noen som evt vet pris på ny dynamo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2010 Jeg har byttet børster på tilsvarende bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2010 Børsteholder med integrert spenningsregulator sitter midt bak på dynamoen, festet med to små skruer. Skiftet på tre minutter Delenummer 028 903 803 D eller 028 903 803 DX 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2010 Husker dere hva d kostet for børstene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2010 Men sjekk slitasjen på akselen børstene ligger an på også (husker ikke hva det heter på fagspråket). På min 2,8 var denne akselen slitt såpass at dynamoen var kass. Ny dynamo er DYRT. alt i fra 3500 for overhalte til 6-7000 for nye. Og heller ikke alle av bilrekvisita butikkene som skaffer modellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2010 har nå fått demontert børstene. de var meget dårlig. ca 2mm igjen. men måtte ut med hele dynamoen for å skifte dem. akslingen og sleperingene virket i meget bra stand heldigvis. imorgen blir det innkjøp av nye børster så er det montering igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...