litt problemer hos en 97mod. S6 2,2 t

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en OK S6 men den det følger jo alltids med noen problemer! Er det noe som kan hjelpe med disse:

- Varmeapperatet blåser dårlig, selv på full styrke.

- I tillegg så kommer det bare lunken luft på " HI" selv om motor er god og varm.

- Forrige eier har fjernet fått fjernet hornet / hornene, noen som vet om det skal være ett eller to stk? samt plasseringen slik at jeg kan lete etter noen ledninger til dem.

- Varmetrådene i førersete virker ikke ( vanlig problem har jeg forstått ). Hvis jeg ikke finner brudd i varmetråden eller annen feil ( bryter osv. ), hadde jeg tenkt å legge inn uorginale varmeelementer, noen som har utført dette, evt. brukt original bryter? ( Sportsstoler i alcantara og skinn ).

- Har fått 2'er feil på EU for slitt bærebru begge sider bak, ( EU testen var tatt før jeg overtok bilen ), pleier dette å være foringer som byttes.

Takker for evt. nyttige svar

Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. jeg vile sjekket pollenfilter, evt tatt det ut å prøvd da. pleier å være igjengrodd..

har 2 horn på min s4 sitter rett bar høyre lykt, litt usikker på om de sitter på samme sted som s6, men du kan jo ta en titt.

står det ikke spesifisert på kontroll seddel om det er slitte foringer eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig kjøpt en OK S6 men den det følger jo alltids med noen problemer! Er det noe som kan hjelpe med disse:

- Varmeapperatet blåser dårlig, selv på full styrke.

Takker for evt. nyttige svar

Erik

Når bilen er varm, så prøv å kjenn på de to rørene som går inn på varmeregisteret. Her skal det være en liten forskjell men ikke veldig mye. Er det mye så har varme registeret takket for seg. Er de nesten like varme (obs: de er ubehagelig varme) så er det nok noen spjeldmotorer som tuller seg. Les av feilkoder på klima på nordicaudi eller søk på forumet en veldig vanlig feil. Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttige svar. Hvor sitter et evt. pollenfilter? På kontrollseddelen står det: Slitt bærebru - bak - venstre - høyre. Det er alt, trodde kanskje at det først og fremst var foringer som ble slitt, ikke stålet. Vet du om disse må presses inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på disse foringene. (anyone?) er uansett ikke noe big deal å skifte. pollenfilteret sitter rett under frontruten på pasasjersiden (under panseret). grått eller hvitt firkantet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.