Anbefalte innlegg

93 S4 v8 manuell (250000km). Noen som har hatt samme lyden i bilen og kan hjelpe meg litt??

Ved pådrag er det en lyd fra drivverket som kan minne litt om "revers lyden", dette er kun ved pådrag. Ikke bare ved akslerasjon, men uansett pådrag og hastighet.. Tar man inn clutchen er lyden borte.

Det er ikke så veldig hastighetavhengig da lyden er en sånn monoton Revers lyd..

Jeg syntes lyden kommer bak ett sted så jeg holder en knapp på diff. men lyden forplanter seg jo så det er ikke lett å høre..

Tenkte uansett å sjekk/bytte olje på diff og kasse. Noen som vet hva slags olje som bør brukes?

Forslag og ideer mottas med stor takk:)

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i allefall hjelpe deg ang olje diff og kassa..

Der anbefaler i affall jeg Castrol Taf-X i mengde 2,8liter på kassa, og på diffen castrol saf-xo 75w90 i mengde 1,5 liter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du har en veeeldig sliten diff, men vet ikke.

Kan nok være at det kan hjelpe å bytte olja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen:)

jeg får bytte olje først å se om det hjelper.. hvor mye pleier disse diffene å ligge på brukt? evt om overhaling lønner seg? er det samme på 2.2 og v8??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen:)

jeg får bytte olje først å se om det hjelper.. hvor mye pleier disse diffene å ligge på brukt? evt om overhaling lønner seg? er det samme på 2.2 og v8??

Overhaling av differ er vel ikke en jobb for hvem som helst. Men om det er diffen som lager lyden så er det trolig pga dreva og å justere klaringene gjetter jeg på at ikke hjelper for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.