#1 Skrevet Desember 10, 2010 VCDS sier 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Dette skjer bare under belastning, dvs. kraftig akselerasjon eller for høyt gir i en oppoverbakke. Det er ikke avhengig av turtall, kun av belastning. Det er heller ikke avhengig av hvor varm motoren er. Første gang det skjedde var det 20 blå ute, men motoren var god og varm. Jeg byttet nylig plugger (Bosch Super 4), og hadde kjørt noen hundre km med de nye før problemet oppstod. Jeg har tatt ut og sjekket alle pluggene, og de ser helt normale ut. Motoren går jevnt og fint i alle hastigheter så lenge jeg ikke trykker foten for langt ned, og bensinforbruket er normalt, dvs. rundt 0,9 i bykjøring og ned mot 0,7 på lengre turer. Noen idéer om hva det kan komme av? Tennspolene kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2010 Kvitt deg med super4 pluggene asap. De er helt forferdelige. Prøvde de på min 1,8t for mange år siden, de holdt 1500km så fikk jeg tenningskutt på flere sylindre under belastning slik du forklarer. Kastet pluggene og satte inn originale så var bilen like fin. Søk etter super4 på forumet så dukker det nok opp endel erfaringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2010 Oj, kjapt svar! Jeg skal bytte plugger med en gang, så har vi om ikke annet eliminert den hypotesen. Plugger koster tross alt ikke så mye. Er det NGK som er originalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2010 Du skal ha noen som heter FR7KPP+ i Bosch, med bosch nr 0242236564 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2010 Riktig plugg er NGK Laser-Platinum FPR6Q. Ljosland skulle ha over tusen kroner for fire, så jeg takket pent nei. Jeg endte opp med å betale litt over 500 (etter rabatt) hos Torshov Bilrekvisita. Bilen går nå som en drøm! Noen som vil ha fire såvidt brukte Bosch Super 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...