#1 Skrevet Desember 10, 2010 (endret) kjørte hjem fra skolen ista nå, og da fikk jeg ikke opp turtallet når jeg skulle ut på veien. lå på ca. 1000 omdreininger samme om jeg ga bonn fjøl. etter en stund så kom turtallet opp, før det datt ned igjen. hva tror dere det kan være? bilen har nå rullet 227000km har en mistanke på at bensinpumpa? begynner å tar kveld nå. siden den ikke fjusker og sånt nå. men er ikke sikker. dere har mer peiling en meg, så derfor hører jeg med dere om hva dere tror det kan være:) har ligget på 3-4000 omdreininger hele veien hjem da går den fint og pådraget fungerer som den skal til jeg må slakke ned, da skjer det igjen. plugger? bensinpumpe? tett bensin filter? takker så mye på forhond! gjelder en audi 80 Quattro med 2.3l mvh. Eivn:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2010 Ikke rart at den bilen din begynner å bli litt sur på deg Litt skeptisk på at det er bensinpumpa siden dysene krever 3bar for å åpne og at bilen da akkurat klarer 1000rpm virker litt merksnodig synes jeg. Sjekk standard ting som falskluft og les ut feilkoder først Ble motorn ordetnlig varm forresten? EDIT: hvorfor skriver du her at den ikke fjusker når du sier at den fjusker i en annen tråd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2010 Ikke rart at den bilen din begynner å bli litt sur på deg Litt skeptisk på at det er bensinpumpa siden dysene krever 3bar for å åpne og at bilen da akkurat klarer 1000rpm virker litt merksnodig synes jeg. Sjekk standard ting som falskluft og les ut feilkoder først Ble motorn ordetnlig varm forresten? EDIT: hvorfor skriver du her at den ikke fjusker når du sier at den fjusker i en annen tråd? ja ser slik ut ja. hmm, får sjekke det ut, får høre om en kompis har den kabelen jeg trenger for å lese ut feilkoder da;) motoren blir var sånn som den skal ja. motoren fjusker for den ikke klarer og komme seg opp på turtall, men når den først kommer seg opp så går den fint til du slakker av, da begynner den på igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2010 du trenger ikke noe spesiell kabel for å lese ut feilkoder på din... søk litt på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2010 du trenger ikke noe spesiell kabel for å lese ut feilkoder på din... søk litt på forumet. nei, sant d har ikke funnet noe på forumet enda hvertfall, men finner vell noe sikkert:p;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2010 har sjekket litt nå, og hører at det kommer en smell/bankelyd fra luftfilteret en plass. lurer på om det er slått seg vrang en ventil eller noe annet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2010 har sjekket litt nå, og hører at det kommer en smell/bankelyd fra luftfilteret en plass. lurer på om det er slått seg vrang en ventil eller noe annet... Jaha? snodig... går motorn på alle sylindre når dette skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2010 Jaha? snodig... går motorn på alle sylindre når dette skjer? ja, det gjør de. får vell ta tid til å skru litt idag da, siden det bare regner hjemme: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2010 Skal innrømme at jeg ikke har vært borti problemet før, men jeg ville lest ut feilkoder, gått over spjeldhuset til ke3-jet'en, sjekka om ventilene er i orden og sjekka bensin/tenning som man normalt gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 12, 2010 skjekket litt igår, og har gått over spjeldhuset til ke3-jet'en fant ikke noe der. prøvde også å koble meg inn med vagcom men klarte d ikke... skrudde ut 2 av pluggene og de var hvite, så den får for lite bensin da.. bilen gikk o over 1 time, der det skjedde med det samme jeg startet opp. men ikke mer enn en gang. idag startet jeg bilen men den bare stoppet igjen hvær eneste forsjøk. so har en stor misstanke på at det er pluggene mine og bensinpumpa som er ferdig. eller hva tror dere? gir jeg full gass så kveler jeg den bare, går ikke på tomgang engang nå. bare dør ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2010 tror jeg fant feilen idag. det var hull på gummien til den kontakten på bildet. sikkert kommet fuktighet eller vann inn i den som ha gjort at den ikke fungerte og at det sikkert var dårlig kontakt på den. har ikke skjedd noe etter jeg ordnet det nå hvertfall, men det har jo bare godt noen få timer da:p Takk for all hjelp hvertfall!: vinke : Mvh. Eivin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...