#1 Skrevet Desember 10, 2010 Hei Jeg og mange mange flere sliter med rekkevidden på sentrallåsen på Passat 3bg. Har en kompis som har en lik årsmodell a4 med 100m rekkevidde. Min er det max 3 m fra førersiden og helt til ruta fra passasjer sia. Ble litt plutselig værre no, før va den god for 10m. Latterlig uansett! Nytt batteri er det på fjærnstyringa. Møller sier at senderen blir sliten etter en stund, men har en reservenøkkel som så å si aldri har vært i bruk og el lik på rekkevidden. No er jeg så lei av dette surre! Og kan 3bg programeres slik at frontlysan slår seg på ved opplåsing ? Og kan den prog. til å kunne åpne vinduer fra fjærnkontroll. ? Håper noen har tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2010 Om 3bg kan kodes om til coming home og leaving home.. Neup, men man kan få en slik en boks som man kobler til så man får dette til. Skal prøve dette selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2010 Og kan den prog. til å kunne åpne vinduer fra fjærnkontroll. ? Hold inne låsopp knappen en stund og se magien! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2010 min virker også maks 3 m fra bilen. Min søsters golf 4 har god rekevidde. Er det ikke en slags ledning man kan forlenge inni bilen et sted som fungerer som antenne til sentrallåsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2010 Fjernkontrollene blir tydligvis "slitt". Jeg har 2 nøkkler som har fulgt bilen siden ny, og en ny nøkkel jeg har kjøpt selv. Nye batteri i alle 3 nøkkler. Den nye nøkkelen har mye bedre rekkevidde. Koster jo ikke mangen kr for ny fjernkontroll/sender på ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2010 Hold inne låsopp knappen en stund og se magien! Eventuelt låse opp med nøkkel (ikke fjernkontroll), og holde nøkkel i "lås-opp" posisjon. Motsatt for å lukke vinduer/takluke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2010 Eventuelt låse opp med nøkkel (ikke fjernkontroll), og holde nøkkel i "lås-opp" posisjon. Motsatt for å lukke vinduer/takluke Jodå Men han spurteom fjernkontroll så jeg antok han var klar over nøkkelmagien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2010 Intresangt om en kan forlenge rekkeviden. Så nye batterier vil ikke hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 14, 2010 Intresangt om en kan forlenge rekkeviden. Så nye batterier vil ikke hjelpe? Jeg kan ikke si jeg opplevde noen forbedring på rekkevidde ved å sette i nye batteri. Men legger til at den nye nøkkelen min som har god rekkevidde, der går signalet gjennom ytterveggen på huset (men da står bilen rett på utsiden av huset da). Uansett, betraktelig bedre den nye. http://shop.ebay.com/key_service/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2010 Jeg kan ikke si jeg opplevde noen forbedring på rekkevidde ved å sette i nye batteri. Men legger til at den nye nøkkelen min som har god rekkevidde, der går signalet gjennom ytterveggen på huset (men da står bilen rett på utsiden av huset da). Uansett, betraktelig bedre den nye. http://shop.ebay.com/key_service/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686 Kan jeg bare kjøpe en slik nøkkel? Hvordan kode den? Har VagCom kabel. Så hvordan gjøre det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 14, 2010 Kan jeg bare kjøpe en slik nøkkel? Hvordan kode den? Har VagCom kabel. Så hvordan gjøre det? Først må du finne ut hvilken frekvens det er på nøkklene dine. Nå kjenner ikke jeg så godt til Audi, men trodde det var mye likt som på VW. Dvs 433MHz eller 434MHz. Så kjøper du en sender-del utifra dette. Koding (av fjernkontroll til s.lås) kan gjøres uten vcds el.l. Ihvertfall mulig (og prøvd) på Passat'n min. EDIT; Tipper du har en sånn flip-nøkkel som de jeg linket til på ebay? Isåfall skal frekvensen stå stemplet på nøkkelen. Må deles da, så ser du det der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 14, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 14, 2010 (endret) Takker:-) Det så meget enkelt ut ja. Skal se hva jeg har og kjøpe meg en nøkkel eller to. Igjen 1000 takk for fin fin info:-) Har en frekvens på 433,92 på nøkkelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 14, 2010 på min b5 monterte eg ett sett fra streetdesign å der virker fjernstyringen fra huset og hele veien til garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 14, 2010 Takker:-) Det så meget enkelt ut ja. Skal se hva jeg har og kjøpe meg en nøkkel eller to. Igjen 1000 takk for fin fin info:-) Har en frekvens på 433,92 på nøkkelen. Siden du har RS4 (avant), så har du sikkert 3 knapper da? EDIT; http://cgi.ebay.com/AUDI-TRANSPONDER-FLIP-KEY-FOB-A2-A3-A4-A6-A8-TT-3BUTTON-/280600704644?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item41551af684 (denne er brukt da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 14, 2010 Hold inne låsopp knappen en stund og se magien! Klar over det Men det er ikke slik på min bil. Funker i selve låsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 14, 2010 Om 3bg kan kodes om til coming home og leaving home.. Neup, men man kan få en slik en boks som man kobler til så man får dette til. Skal prøve dette selv. Når du prøver ut dette og får det til å fungere, så må du dele oppskrifta di 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 14, 2010 Når du prøver ut dette og får det til å fungere, så må du dele oppskrifta di Har boksen, og vet sånn halveis hvordan det skal kobles også, men det var den tiden og prioriteringen. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 14, 2010 på min b5 monterte eg ett sett fra streetdesign å der virker fjernstyringen fra huset og hele veien til garasjen Er det noen av disse du har satt i? Da blir det uorginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 14, 2010 Har sett litt på ebay. Er dette bare en dummie? http://viewitem.eim.ebay.no/AUDI_A2_A3_A4_A6_A8_TT_REMOTE_FLIP_KEY_FOB_NEW_CASING/220701912167/item Eller det med hele pakken med sender? Fant en annen som er nok den rette http://viewitem.eim.ebay.no/AUDI_REMOTE_FLIP_KEY_FOB_A2_A3_A4_A6_A8_TT_3_BUTTON/290510249845/item Hva menes med THE REMOTE WILL NEED PROGRAMMING BY AN AUTO LOCKSMITH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 15, 2010 Har sett litt på ebay. Er dette bare en dummie? http://viewitem.eim.ebay.no/AUDI_A2_A3_A4_A6_A8_TT_REMOTE_FLIP_KEY_FOB_NEW_CASING/220701912167/item Eller det med hele pakken med sender? Dette er bare huset, ingen innmat her Fant en annen som er nok den rette http://viewitem.eim.ebay.no/AUDI_REMOTE_FLIP_KEY_FOB_A2_A3_A4_A6_A8_TT_3_BUTTON/290510249845/item Dette ser mer rett ut. Hva menes med THE REMOTE WILL NEED PROGRAMMING BY AN AUTO LOCKSMITH Betyr at nøkkelen må kodes til bilen, er startsperra som er vrien. Fjernkontrollen til s.lås er ikke noe problem. Jeg har utstyr til å lese ut pin-koden til startsperra, og kode nøkkler. VCDS kan brukes til å kode nøkkel, men ikke lese ut pin kode. Pin-kode MÅ du ha. Hadde vært morro å sett om jeg fikk lest ut pin-koden på din, gikk fint på Passat'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg har utstyr til å lese ut pin-koden til startsperra, og kode nøkkler. VCDS kan brukes til å kode nøkkel, men ikke lese ut pin kode. Pin-kode MÅ du ha. Hadde vært morro å sett om jeg fikk lest ut pin-koden på din, gikk fint på Passat'n.Hmmm, lese ut pin kode ja. Så om du ville gjort dette hadde det vært kjekt:-)Men hvordan lese ut dem da? Ser du bor i Rogaland, jeg bor i Stavanger. Er det langt til deg så kan jeg sende nøkkelen til deg da, men kjekt om en kunne sett hvordan det virker(men det er et stort fylke ). Anyway så kommer jeg til å kjøpe denne idag:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 15, 2010 Hmmm, så denne nå nettopp, denne så jo meget mye bedre ut, men den virker vel ikke til min :-( Bilde http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=130464398524 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-05-AUDI-A4-A2-OEM-FLIP-CHIP-KEY-REMOTE-LATEST-STYLE-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aAudiQQhashZitem1e6048bcbcQQitemZ130464398524QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 15, 2010 Raymond Freddy bor en 30 min ferjetur og 30 min kjøretur unna Stavanger sentrum, Årdal i Ryfylke Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 15, 2010 Raymond Freddy bor en 30 min ferjetur og 30 min kjøretur unna Stavanger sentrum, Årdal i Ryfylke Frode Takker Frode. Stemmer som Frode skriver, Raymond. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...