Anbefalte innlegg

Den øverste linken virker ikke her. Den nederste er en US nøkkel (4 knapper på + 315MHz). Så denne vil ikke virke på din bil.

Utstyret jeg har til å lese ut pin-koden med er en kabel som kobles til via diagnose-pluggen i bilen. Kan jo ikke gi noen garanti for at jeg klarer å lese den ut, da det ikke er alle biler det går på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste linken virker ikke her. Den nederste er en US nøkkel (4 knapper på + 315MHz). Så denne vil ikke virke på din bil.

Utstyret jeg har til å lese ut pin-koden med er en kabel som kobles til via diagnose-pluggen i bilen. Kan jo ikke gi noen garanti for at jeg klarer å lese den ut, da det ikke er alle biler det går på.

Ok.

Anyway, det er ikke så mye peng det er snakk om. Ihvertfall ikke forhold til gleden rekkevidden kan gi meg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Har en -03 3BG hvor den ene fjernstyringa (nøkkelen) til sentrallåsen har fått skrekkelig dårlig rekkevidde. Må nesen helt inntil førerdøra før det oppnås kontakt.

Har prøvd 2 nye batterier, men rekkevidden er og blir elendig.

Har en reservenøkkel som har "normal" rekkevidde.

Noen som har gode forslag til hva dette kan komme av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Har en -03 3BG hvor den ene fjernstyringa (nøkkelen) til sentrallåsen har fått skrekkelig dårlig rekkevidde. Må nesen helt inntil førerdøra før det oppnås kontakt.

Har prøvd 2 nye batterier, men rekkevidden er og blir elendig.

Har en reservenøkkel som har "normal" rekkevidde.

Noen som har gode forslag til hva dette kan komme av?

Sannsynligvis slitasje. Koster ett par 100-lapper for ny sender på ebay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis slitasje. Koster ett par 100-lapper for ny sender på ebay

Hvordan kan en radiosender bli slitt? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan en radiosender bli slitt? : klø :

Spør du meg, så spør jeg deg. Har ikke piling. :)

Eneste jeg vet at dette virker til å være normalt (at eldre sendere mister rekkevidde)

Jeg har 2 gamle nøkkler og 1 ny. Nye batteri i alle. Mye bedre rekkevidde på den nye. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det med programmering/kloning av sender?

Vanskelig?

Kostbart?

Eller kan man benytte trikset i Youtube-videoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde som i youtube filmen på Passat'n min. Gikk fint det. Ellers er det vcds eller Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i Stavanger som gjør dette?

Allså omkoding?

Og hva vil det koste meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller eller noen med vag-com? Møller skal vel ha noen 100-lapper vel.

EDIT; Eventuelt prøve som beskrevet i pdf'n som Tom postet.

EDIT 2; Lagde til en pdf jeg også på programmering av nøkkel til 2001 RS4 ASJ. Følg linken i signaturen min, så skal du finne fila.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller eller noen med vag-com? Møller skal vel ha noen 100-lapper vel.

EDIT; Eventuelt prøve som beskrevet i pdf'n som Tom postet.

EDIT 2; Lagde til en pdf jeg også på programmering av nøkkel til 2001 RS4 ASJ. Følg linken i signaturen min, så skal du finne fila.

Noen 100lapper er det vært ja :)

Trodde det var en del dyrere enn det. + at dem ikke var intressert i å ta slik arbeid, spesielt at jeg kommer med nøkkel / del selv?

Skal teste ut det som var i pdf fila, og denne(har forsåvitt litt liten tro her da)

http://v3.lscache1.c.youtube.com/videoplayback?sparams=id%2Cexpire%2Cip%2Cipbits%2Citag%2Cratebypass%2Coc%3AU0hQR1lOVl9FSkNOMF9RSFpB&itag=18&ip=0.0.0.0&signature=10DD7ACDBEB9A449958B0C82484ED5B31D99B3E3.A0370086E32EEE9EB6F18C1730AC3039690642C6&sver=3&ratebypass=yes&expire=1312938000&key=yt1&ipbits=0&id=f370a8db637bd06c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen 100lapper er det vært ja :)

Trodde det var en del dyrere enn det. + at dem ikke var intressert i å ta slik arbeid, spesielt at jeg kommer med nøkkel / del selv?

Skal teste ut det som var i pdf fila, og denne(har forsåvitt litt liten tro her da)

http://v3.lscache1.c.youtube.com/videoplayback?sparams=id%2Cexpire%2Cip%2Cipbits%2Citag%2Cratebypass%2Coc%3AU0hQR1lOVl9FSkNOMF9RSFpB&itag=18&ip=0.0.0.0&signature=10DD7ACDBEB9A449958B0C82484ED5B31D99B3E3.A0370086E32EEE9EB6F18C1730AC3039690642C6&sver=3&ratebypass=yes&expire=1312938000&key=yt1&ipbits=0&id=f370a8db637bd06c

Det som står i pdf'n jeg lagde er ikke så ulikt metoden for passaten min, og der gikk det fint. Men merk deg at dette gjelder KUN fjernstyring s.lås, ikke startsperre! Er det snakk on å programmere begge deler, må du prøve med vagtacho kabel (regner ikke med du har pin-koden til startsperra), eventuelt Møller. Om vagtacho kabelen klarer å lese ut pin koden er jeg usikker på. Klarte det på Passaten min. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.