#1 Skrevet Desember 10, 2010 Er der noen standarfeil på desse motorene? idag tok jeg meg en liten biltur, og følte med på tempen og olje tempen, den såg fin ut, men plutseli lå tempen på over 120, noe jeg har oppleft før. men plutsli kom tempen høgre opp og bjøndte og lage kakle lyder, så jeg stoppa bilen så fort som muli. tenkte kansje at turboen var gåen, for den var rødglødende. men forsto ikke helt sammenhengen. nå er spørsmålet mitt, er det mulighet for gåen oljepumpe ? Håper på rask tilbakemelding. Mvh Henrik Goksøyr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2010 Låner tråden din litt jeg. Hva er normal oljetemp? Hva er lavt og hva er høyt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2010 Bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2010 På min A4 ligger vel oljetempen på 80-90 grader Oljetempen skal vel ligge sånn røft på det samme som vanntempen? Og noe særlig over 120 grader er vel ikke bra for oljen. Tja, pottetett katalystator får turboen til å bli varm, går bilen som den skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2011 På min A4 ligger vel oljetempen på 80-90 grader Oljetempen skal vel ligge sånn røft på det samme som vanntempen? Og noe særlig over 120 grader er vel ikke bra for oljen. Tja, pottetett katalystator får turboen til å bli varm, går bilen som den skal? Har ikke katalysator bak turboen, den er fjernet, bilen har aldri vert noe problem med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2011 min18T ligger den normalt på 100 grader,men går fort opp til 110 ved hard kjøring. at den plutselig spretter til 120 er vel litt mystisk. ellers blir vel turbo fort rød ved litt drag og da er det greit at den får roe ned noe før stopp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2011 hva er oljetrykket kald/varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2011 90 grader ved normal kjøring på min 1.8T men det tar rett i underkant av 20 minutter før denne tempen er oppnådd (jevn kjøring) Høyeste temp jeg har hatt er 118 grader ettet x antall runder på våler og rudskogen. Litt i høyeste laget for hva jeg ønsker så har investert i en 13 raders Mocal kjøler med tremostat så blir spennede å se resultatet av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2011 Hvilken termostat bruker du, Preben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 11, 2011 Hvilken termostat bruker du, Preben? Mocal termostat(81 grader) og kjøler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 11, 2011 min nermer seg 120 ved høy turtall over lenger tid, leking på parkeringsplasser osv, men eller s\ligger den på rundt 90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...