Ettermontering av cruisekontroll og oljekjøler (girkasse) på s4 c4

Anbefalte innlegg

Har en cruise kontroll fra en s6 c4, lurte på om det gikk og ettermontere denne i en s4en (som også er en c4)? Er det bare og flytte over deler å plugge i kontakter?

Lurte også på om det er mulig og ta oljekjøleren fra automatkassa på s6'n og sette denne over på den manuelle 5 trins kassa som står på s4'n. Mye jobb med dette?

Setter pris på om noen vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke flytte over oljekjøler uten omfattende triks. 5-trinns har ingen uttak for ekstern olje-loop. Tror heller ikke den har noen oljepumpe. Temaet er diskutert her på forumet i forbindelse med å bygge om 6-trinns fra 2,2 til å få oljekjøler slik som 6-trinns fra 4,2

Må du ha kjøling så kjøp heller 6-trinns fra 4,2 inkl oljerør og radiator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da kan jeg stryke oljekjøling av listen.

Noen som vet om det er mye arbeid å flytte over cruise kontrollen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke flytte over oljekjøler uten omfattende triks. 5-trinns har ingen uttak for ekstern olje-loop. Tror heller ikke den har noen oljepumpe. Temaet er diskutert her på forumet i forbindelse med å bygge om 6-trinns fra 2,2 til å få oljekjøler slik som 6-trinns fra 4,2

Må du ha kjøling så kjøp heller 6-trinns fra 4,2 inkl oljerør og radiator.

5 trinnskassa er lik 6 trinnskassa selve huset, så uttak er det mener jeg bestemt.

Problemet er at det ikke er pumpa i 2.2kassene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryterhendlene på rattstammen er generelt litt ulike fra S4 til S6, så det er ikke bare å skru rett over med tanke på øvrig eksisterende utstyr som lys, viskere, blinkere. Har ikke sjekket om antall/farge på ledningene er like men kontaktene passer i hvertfall ikke rett over.

Jeg vet ikke om selve CC kontakten er ulik på S4 og S6, men man må ta med seg alle bryterne på venste side av ratt hvis man først skal bytte.

Vet ikke om CC systemet fra S4 vil spille på lag med hjernen i S6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt mye kanskje her, så jeg sløyfer den også.

Takk for at du tok deg tid til å svare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.