#1 Skrevet Desember 11, 2010 Har en 2000 A6 med innmontert handsfree opplegg til gamle nokia-telefoner. Slik med stor stygg holder som stikker ut på høyre side fra midtkonsollen. Kom over denne her: http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p405_c39_Umruestadapter-Handygenaration-alt-auf-Bluetooth-Neu-Audi-A6-4B.html Tysken min er svært rusten, men stemmer det at dette er en konverter som gjør at handsfree-opplegget jeg nå har, kan benyttes på bluetooth telefoner? Noen som har kjennskap til konversjonen? Når jeg først er i det tekniske hjørnet, så lurer jeg på om det er mulig å ettermontere original navi/tv i min bil når jeg originalt har Concert stereo? Og er det isåfall snakk om kompliserte operasjoner for å få det til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2010 Har en 2000 A6 med innmontert handsfree opplegg til gamle nokia-telefoner. Slik med stor stygg holder som stikker ut på høyre side fra midtkonsollen. Kom over denne her: http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p405_c39_Umruestadapter-Handygenaration-alt-auf-Bluetooth-Neu-Audi-A6-4B.html Tysken min er svært rusten, men stemmer det at dette er en konverter som gjør at handsfree-opplegget jeg nå har, kan benyttes på bluetooth telefoner? Noen som har kjennskap til konversjonen? Når jeg først er i det tekniske hjørnet, så lurer jeg på om det er mulig å ettermontere original navi/tv i min bil når jeg originalt har Concert stereo? Og er det isåfall snakk om kompliserte operasjoner for å få det til? Det er derfor kufatec har en knapp for å få teksten på engelsk Bluetooth Old to New - Adapter- Audi A6 4B Products description Specific adapter in order to retrofit the old generation Bluetooth to the new generation Bluetooth. Uncomplicated installation of the handsfree due to exact manufactured cables. There is no difference to the OEM handsfree from factory. Advantages: High quality audio output (also at high speeds) Fully Integrated System Audio muting Operation over the radio navigation unit Operation over multi-function steering wheel (if available) Functions: Display of phone directories in vehicle FIS Place, Accept and Terminate calls Audio Gain control Language operation over MFL (language module necessarily) Notes: This adapter functions only with vehicles with CAN bus (starting from model year 2000). You need the following components only for the Bluetooth (without cradle): o Interfaces 8P0 862,335 E or F o Bluetooth antenna 4E0 035,502 For an assembly in the central arm rest you need additional components, we will gladly send you these on request. Use of a cradle you need an additional antenna line from the cradle to the antenna amplifier (article number 33813). Og ja du kan ettermontere RNS-E i bilen din, ta kontakt med Sondre Hugås eller Morgan Dahl på forumet her så kan de nok hjelpe deg med det. Tror ikke du kan få TV i bilen siden det analoge bakkenettet ikke er operativt lenger, da må du isåfall ha noe rikstv abb eller noe tror jeg. Men du får navi med rns-e 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2010 Hehe, det finnes oversetterknapp ja... Der ser du hvor ofte jeg har vært på kufatec sine sider. Hva er egentlig RNS-E? Er helt grønn på dette her må jeg innrømme. Ser det står på det handsfree-kit'et at det konverterer gammel bluetooth til ny bluetooth. Men er det bluetooth jeg har fra før da? Er ikke noe trådløs forbindelse der, det er en holder som mobilen må settes nedi (Med tilkoblingsplugger) og fra denne går det ledninger bak midtkonsollen. Så tror alt er kabel og gammeldags. Når min bil er 2000 modell, er jeg garantert at den har CAN-BUS? Eller er det ikke alle A6 4b fra 2000 som har CAN-BUS? Dersom jeg på sikt monterer enten Navi eller Symphony-stereoanlegg, vil denne handsfree-enheten kunne virke med disse også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2010 Hehe, det finnes oversetterknapp ja... Der ser du hvor ofte jeg har vært på kufatec sine sider. Hva er egentlig RNS-E? Er helt grønn på dette her må jeg innrømme. Ser det står på det handsfree-kit'et at det konverterer gammel bluetooth til ny bluetooth. Men er det bluetooth jeg har fra før da? Er ikke noe trådløs forbindelse der, det er en holder som mobilen må settes nedi (Med tilkoblingsplugger) og fra denne går det ledninger bak midtkonsollen. Så tror alt er kabel og gammeldags. Når min bil er 2000 modell, er jeg garantert at den har CAN-BUS? Eller er det ikke alle A6 4b fra 2000 som har CAN-BUS? Dersom jeg på sikt monterer enten Navi eller Symphony-stereoanlegg, vil denne handsfree-enheten kunne virke med disse også? Ta kontakt med Morgan Dahl eller Sondre Hugås, så får du nok svar på det du trenger svar på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...