#1 Skrevet Desember 11, 2010 (endret) Har en Passat 03 stv som det sitter avtagbart hengerfeste på. Hvordan tar man av kroken på denne? Har aldri prøvd, ser det er et lite hjul på ene siden av kroken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2010 Høres ut som det er likt som mitt. I så fall trekker du hjulet ut og vrir det oppover. Hvis det ikke løsner da er det antagelig låst. Se om du har en liten låsesylinder midt i hjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2010 (endret) Høres ut som det er likt som mitt. I så fall trekker du hjulet ut og vrir det oppover. Hvis det ikke løsner da er det antagelig låst. Se om du har en liten låsesylinder midt i hjulet. skal hjulet vris rund og trekkes ut? Er det altså en bolt som skal trekkes ut? EDIT: fant ut at det er låst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2010 Har du sett etter om det kan ligge en nøkkel i reservehjulsbrønnen? Der kroken til vanlig ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2010 Har du sett etter om det kan ligge en nøkkel i reservehjulsbrønnen? Der kroken til vanlig ligger. Fant nøkkelen, men fant også en rød plastdings som jeg ikke vet hva er til. Kan den være til å sitte i hullet eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2010 Den røde plastdingsen er til å stappe i huller når kroken ikke er der ja. Slik at man slipper å få så mye drit opp i der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2010 Sliter også med å få løs hengerfestet mitt, men fant ut at nøklen er delvis brekt av i låsen.. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få av hengerfestet mitt nå. Noen som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2010 Den røde plastdingsen er til å stappe i huller når kroken ikke er der ja. Slik at man slipper å få så mye drit opp i der. Takker. En ting til, ser ut til at det sitter en skjøt til kontakten? Noen andre som har det? Eller om det er en ovegang eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2010 På min tidligere A6 var festet rett og slett rustet fast, så jeg fikk en kamerat til å slå på det med en slegge mens jeg holdt hjulet, så løsnet det. Med litt smøring og bevegelse så fikk jeg smurt opp mekanismen igjen, og festet funket fint etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2010 Sliter også med å få løs hengerfestet mitt, men fant ut at nøklen er delvis brekt av i låsen.. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få av hengerfestet mitt nå. Noen som har tips? Med drill. Bor ut låsesylinderen som sitter der. Du har ikke bruk for den uansett. Når så du sist at noen stjal et hengerfeste? Om du er fornuftig tar du jo uansett av kroken når du ikke trekker henger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 11, 2010 Takker. En ting til, ser ut til at det sitter en skjøt til kontakten? Noen andre som har det? Eller om det er en ovegang eller noe.. Det er en overgang fra 13 til 7 pins. Hengerfestet leveres vanligvis med europeisk standard med 13-pins kontakt, som tillater mer elektronikk på tilhengeren. Norsk standard er 7-pins. Det er også verdt å merke seg at dersom man ønsker å ettermontere hengerfeste, så er prisen på ledningsnettet med 13-pins kontakt vanligvis mye lavere enn 7-pins. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 11, 2010 Når så du sist at noen stjal et hengerfeste? Du vet at det går an å låse tilhengere etter at de er koblet på bilen? Hva da om du står parkert med den dyre campingvogna, eller enda værre, den dyre banebilen, på en tilhenger som er låst fast til hengerfestet. Hva er nest enkleste løsningen for tyver da? Jo, å koble hengerffestet fra bilen. Det er derfor det er lås på hengerfestet. Om du/dere har behov for å låse det er en annen sak, tenkte bare jeg skulle nevne dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 11, 2010 Også er det lurt å ta ut adapteren når man ikke bruker henger, den er ikke like vanntett som lokket. Da blir det mye irr og drit:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 11, 2010 Per: Hm. Aldri hørt om, men da det jeg det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 11, 2010 Det er en overgang fra 13 til 7 pins. Hengerfestet leveres vanligvis med europeisk standard med 13-pins kontakt, som tillater mer elektronikk på tilhengeren. Norsk standard er 7-pins. Det er også verdt å merke seg at dersom man ønsker å ettermontere hengerfeste, så er prisen på ledningsnettet med 13-pins kontakt vanligvis mye lavere enn 7-pins. Takker for svar, da er problemet løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...