1.8T AWT hakker på tomgang og kjøring. Rister i bilen også.

Anbefalte innlegg

Kona skulle ut å kjøre idag med bilen og kjørte kun i noen få minutter og stod parkert på tomgang i 5 minutter. Når hun så skulle begynne å kjøre så sa hun at det føltes som om bilen bare spant og hakket noe vannvittig.. Sa også at det luktet svidd fra motorrommet!..

Når jeg skulle ut å starte den isted for å se hva som var galt så hakket den (nesten som når man gir gass av og på etter hverandre) og det kjentes godt i bilen.. I tillegg blinket motorlampen..

Har kjørt en stund med motorelektronikk lampa lysende, men det var pga lambdasonden bak som var gåen. mn det burde vel ikke ha noe med dette å gjøre..

Har ikke fått kjørt diagnose ennå da jeg ikke fant den baærbare og måtte på jobb..

Håper det er noen vise der ute som har opplevd lignende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta diagnose,men kan dette være en av coilene tro ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så d er rett og slett bare at en coil er kaputt og får risting pga feiltenning da..?

Men coiler gir jo som regel ikke feilmelding, men elektronikk lampa begynner vel å blinke av andre årsaker

som følge feiltenning..

Kan d være så enkelt som pluggene? Har faktisk hatt bilen mye på tomgang før jeg kjører fra jobb pga kaldt vær, og at disse er blitt sota e.l.??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det luktet svidd og så er det mest sannsynlig en av coilene som er gåen. Det fører da til at ubrent gass går i katalysatoren og den blir rødglødende (ble ihvertfall det på min), og setter da feilkode som misfire elr noe sånt, derav motorlampa kom sikkert. Men hvis du kjører en liten stund, og åpner pansret, skal du ihvertfall se det godt på katalysatoren, da min va ildrød/lilla og luktet kraftig svidd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på tenningsmodul gir de samme symptomene, og kan gjøre slik at en eller flere coiler ikke funker.

Jeg mangla gnist på 1 sylinder på en gammel 1.8T jeg hadde, og det var ingen av coilene det var noe galt med, men tenningsmodulen. Lukter nok svidd fra katalysatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann og sorry for at jeg ikke har svart noen.. Tida forsvant plutselig for meg og har vært litt hektisk i det siste..

Nå har jeg bytta plugger uten hell og tenningsmodul kan d hende at jeg har liggende faktisk :) så det får jeg prøve seinere idag.

Men, Jeg har fått tak i noen coiler som egentlig tilhører golf gti 200hk, men disse har jo et annet delenr, men er jo like i utførelsen.

Er det noen som vet om jeg kan bruke disse?

Ifølge etka skal jeg ha: 06B 905 115L, men har disse 07K 905 715

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg fikk en med en kompis, funker gull! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å sjekka litt, men disse som egentlig er til golfen er 1 cm lenger så de passet ikke allikevel!!!! Huff..

Men har ikke AWT motoren en tenningsmodul slik APU/AEB og de andre har?? Den sitter ihvertfall ikke på toppen av luftfilter boksen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AWT motor har vel ikke egen tenningsmodul, men innebygget tenningsmodul i hver enkelt coil? Når tenningsmodulen på min 1.8T AEB gikk så fikk jeg ikke noe varsellampe. Tror dette kun skjer med de nye coilene med innebygget tenningsmodul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AWT motor har vel ikke egen tenningsmodul, men innebygget tenningsmodul i hver enkelt coil? Når tenningsmodulen på min 1.8T AEB gikk så fikk jeg ikke noe varsellampe. Tror dette kun skjer med de nye coilene med innebygget tenningsmodul.

Jamen da skjønner jeg litt mer på hvorfor jeg ikke fant den hehe. Nei da er det bare å parkere kjerra i garasjen og vente til hammerfest auto får inn en ny coil :/

Men da får dere ha takk for hjelpa hittil og god jul til alle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk varsel lampe på min AWT.Kjøpte 4 nye coiler på torshov for 1200kr.De har funka så langt.Har 3 i reserve da veit du;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst og det var en coil som hadde tatt kveld.. :)

Takk for all hjelp folkens ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.