#1 Skrevet Desember 11, 2010 Hei Skal kjøpe meg en batterilader til bilen, men er det noen som vet hva jeg bør kjøpe? Har kikka litt rundt og igrunn funnet ut at denne her http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156106685 kanksje er bra??? Skal "bare" ha til å lade opp batteri med og trenger ikke gps og navigasjon og andre fancy detaljer, men vil ha noe som er både lett og bruke og som er stabilt og fungerer og som ikke griller elektronikken!? Har tilgang på ClasOhlson Biltema Jula Bilextra Mekonomen CoopObsbygg (?) og sikkert andre i Ålesund.. noen som kan gi meg tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2010 kjøp cteck lader,fins på nettet å i div bilrekvisitaforretninger. har en selv å er kanonfornøyd,liten enkel å gjør en god jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2010 Har en Ctek lader selv, den er veldig fin på den måten at man kan koble den til og "glemme" den over lengre tid, uten at den overlader batteriet. Den vedlikeholder batteriet i steden. Det eneste jeg ikke liker med min Ctek (tror den heter Safir 90? Tilsvarer XS3600) er at den er litt svak, 3,5A eller noe slikt, slik at det tar lang tid å lade opp et vanlig batteri i en personbil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2010 Finnest bare 1 lader som er brukenest: http://www.ctek.no/ Har sjøl denne, og har ofte startet biler med den etter kun 5 min som har vært tomme!! MULTI XS 3600 (12V, 45W) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2010 Det jeg har sett er fordelen med Ctek i forhold til mange andre lignende billigere ladere er at mens Ctek'en "husker" innstillingen man brukte sist og begynner på lading igjen, nullstilles de andre og må startes igjen manuelt etter f.eks. strømbrudd eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2010 Finnest bare 1 lader som er brukenest: http://www.ctek.no/ Har sjøl denne, og har ofte startet biler med den etter kun 5 min som har vært tomme!! MULTI XS 3600 (12V, 45W) Denne har jeg også, veldig fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2010 Så det vil si at jeg bare kan stikke på clas'ern og kjøpe den i første post her med god samvittighet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2010 Bilxtra har nå tilbud på CTEK XS3600 til 499,- så bare å løpe og kjøpe! http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3280 EDIT: lagt til link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2010 Så det vil si at jeg bare kan stikke på clas'ern og kjøpe den i første post her med god samvittighet da? Absolutt, det er en veldig bra lader. Det eneste måtte være at den hos Klaus Olsen er av den gamle generasjonen som ikke har den nye typen plugg hvor man også kan montere en batteriindikator. http://www.ctek.no/ for mer info om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2010 Så det vil si at jeg bare kan stikke på clas'ern og kjøpe den i første post her med god samvittighet da? Ja, det kan du. Jeg har også en ctek lader. Kjempefornøyd. Men husk å sjekk at den er kraftig nok til ditt batteri da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2010 Hei Kan må melde meg inn her jeg også da, har også ctek lader, usikker på hvilket nr men den gjør jobben sin den også, det lille jeg har hatt bruk for den Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 12, 2010 (endret) hadde her et år glemt et lys på i campingvona,noe som førte til flatt batteri.prøvde to tre forskjellige ladere som ikke klarte å lade batteriet.fikk så låne en cteck xs 7000 som en kompis skrøyt av,den ladet batteriet opp uten probl å jeg var overbevist. de ligger vist å føler å pulserer på flatt batteri for å få ladeprosessen i gang,er vist noe med at de fjerner sulfatering i batteriet og.sikkert noen her som kan forklare dette bedre,men ja.løp å kjøp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 12, 2010 de ligger vist å føler å pulerer på flatt batteri Gjør vafforno sier du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2010 Kjøpte nettopp denne fra biltema Den etterligner ctek sin, og har fungert greit for meg. Har målt 3.9 A for bilbatteri innstilling og 0.8A i mc innstilling. Da den slo seg av målte jeg 12.9 på batteriet. Hadde tenkt å montere den fast i bil men det gikk jo ikke. Den må slåes på etter at nettkabelen har vært utkoblet. Men i garasjen fungerer den knall til den prisen. hadde sikkert kjøpt ctek sin til 499 hvis jeg hadde sett denne tråden tiligere, men biltemas lader er grei hvis den ikke skal fastmonteres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 12, 2010 Den ctek laderen har de også på jula til samme prisen for de som har en slik butikk nærmere enn bilextra btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 13, 2010 Gjør vafforno sier du? ha ha ha,pulserer skulle det stå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 14, 2010 Så nå at den CTEK XS3600 laderen var på tilbud til 499 hos Torshov Bilrekvisita også, for de som har det i nærheten. "Fordelen" med tilbudet til Bilxtra er at der får du med comfortindikator som du kobler på batteriet og som indikerer tilstanden. Selv har jeg CTEK XS25000 og er fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...