#1 Skrevet Desember 11, 2010 Hei Hvordan få bedre lys på caddyen min? Montere ekstra fjernlys (er det lov?) eller bedre pærer? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2010 Du burde begynne med å montere releer på hovedlysene, for å sikre at pærene får full spenning. Det er stor sannsynlighet for at det er strømtap i ledningsnettet, slik at pærene ikke gir det maksimale. Deretter kan bedre pærer (ikke kjøp med høyere wattstyrke) være på sin plass, og etter dette kan ekstralys være aktuelt hvis du fremdeles ikke er fornøyd. Biltema har et veldig greit sett for H4-lyskastere, monteres på under en time. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Belysning/Kabelsett-for-lyskaster/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2010 Hei Vil det hjelpe kun med å montere på dette settet? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2010 Jepp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2010 Hei Vil det hjelpe kun med å montere på dette settet? Frode Kommer i grunn litt ann på. Har du litt spenningsfall i det elektriske, vil det definitivt hjelpe å kjøre strømmen over rele. (nye friske kabler og kort vei fra batteri) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2010 Kommer i grunn litt ann på. Har du litt spenningsfall i det elektriske, vil det definitivt hjelpe å kjøre strømmen over rele. (nye friske kabler og kort vei fra batteri) Selvfølgelig, det er ikke en selvfølge at det er spenningstap på veien fra batteri til lyspære, men etter min erfaring med diverse VAG-biler, så er sannsynligheten stor for dette. Fra batteri/dynamo går strømmen via sikringsboks (utenom sikring), til tenningslås, deretter til lysbryter, så til nær/fjernlysbryter, tilbake til sikringsboksen via sikringene og ut deretter ut til pærene. Når da kablene er "akkurat passe" tykke for en ny bil sier det seg selv at 10 år med bruk vil forringe systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2010 Men kablene fra biltema, kobles dem fra batteri? eller er jeg helt på jordet her? Mente virkelig jeg brukte dem for å koble ekstralysa på forrige golfen (4 lykter i grillen) koble fra de org lyktene og til de 2 "nye" i grillen Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2010 Selvfølgelig, det er ikke en selvfølge at det er spenningstap på veien fra batteri til lyspære, men etter min erfaring med diverse VAG-biler, så er sannsynligheten stor for dette. Fra batteri/dynamo går strømmen via sikringsboks (utenom sikring), til tenningslås, deretter til lysbryter, så til nær/fjernlysbryter, tilbake til sikringsboksen via sikringene og ut deretter ut til pærene. Når da kablene er "akkurat passe" tykke for en ny bil sier det seg selv at 10 år med bruk vil forringe systemet. Er fullstendig enig, Per Henrik. Ville bare få frem at det er ikke en garanti på bedre lys. Men som du skriver, mest sannsynlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2010 Men kablene fra biltema, kobles dem fra batteri? eller er jeg helt på jordet her? Mente virkelig jeg brukte dem for å koble ekstralysa på forrige golfen (4 lykter i grillen) koble fra de org lyktene og til de 2 "nye" i grillen Frode Poenget med å koble lys over rele er at da bruker en de gamle ledningene til styrestrøm (til å styre rele), og så henter en strøm direkte fra batteri (med nye, gode ledninger) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2010 Har kjøpt dem her på ebay Så har jeg pærer iallefall Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2010 Jeg kan garantere deg at du får bedre lys av å få på relesett.. Jeg prøve bare for moro på min å strekke en ny kabel fra minus på batteriet og bort til lampa, lyset ble endel sterkere bare at det.. PLuss-siden prøvde jeg ikke Men nightbreaker pærer og "full" spenning, så blir det endel bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...