Får ikke opp bakluke; Golf 4 på 2 stk..kjent problem??

Anbefalte innlegg

Et par frøkener jeg kjenner sliter nå med at deres -98 Golf 4`er så går det ikke ann å få opp bakluka på dem når man tar i håndtaket..: bh :

Veldig kjekt for dem når de er på julehandel og skal fylle opp bilene med alskens ting og tang..:P

De mener at det er kulda som har fryst noe inni der...og jeg har ikke fått sett eller prøvd å hjulpet dem noe ennå.

Tenkte derfor først å høre med det O-store klubb-orakelet og om det var noen som kjenner til dette problemet og vet hva som må gjøres..: smil :

Takk for alle tips...og ja, jeg prøvde søke-funksjonen...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av delene i opningsmekanismen er dessverre laget av tyggis og navlelo, så ikke utenkelig at det er noe i selve handtaket som er defekt. Ofte er det låsesylynderen som har irret fast og må byttes.

Her er tråden jeg laget når jeg hadde dette problemet :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=111938

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at luka ikke fortsatt er låst?

Har selv dette problemet med en golf iv her hjemme. Sentrallåsen på nøkkelen fungerer på alle låser utenom bakluka. Hver gang denne skal åpnes må det brukes nøkkel i låsen på luka: klø :

Låser seg altså hver gang luka lukkes igjen. merkelige greier igrunn, har aldri helt funnet utav det der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den jeg hadde for 4 år siden så skjedde dette. Måtte ta av dekselet på innsiden og smøre opp låse mekanismen. Den størkner og går ikke opp på sentrallåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av delene i opningsmekanismen er dessverre laget av tyggis og navlelo, så ikke utenkelig at det er noe i selve handtaket som er defekt. Ofte er det låsesylynderen som har irret fast og må byttes.

Her er tråden jeg laget når jeg hadde dette problemet :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=111938

Takk for god info her..:)

Hvordan endte det..hvordan var det å bytte den sylinderen..?

Takk for de andre svarene også gutter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var en låsetapp som jeg ikke så, men når jeg fikk opp den så gikk det bra :P

Har seff mistet bildene, men du kan gjerne oppdatere den andre tråden om du må gjøre dette, så blir den enda bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.