Anbefalte innlegg

Kjøpte noen nye sorte facelift lykter til min A4 hos Parts and Retards. Fikk satt dem på for 2uker siden ca men har "problem" med at høyre lykta lyser MYE mindre enn venstre side. Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt?

Jeg kjører med xenon kit, såkalt "norsk" kvalitets kit. Pærene sitter riktig, sjekket de senerst nå. Men enda så er det dårlig lys på høyre side.

Noen som har noen gode forslag?

EDIT: Kan legge til at det er på nærlys, på linsa det er dårlig lys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt og kryssbytta pærene ? For å se om feilen følger lykta eller pæra/tennern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men jeg kan gå ut å prøve det nå.

Kan de xenon pærene bli svake i lysstyrken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt ut lykten når du skiftet pære da? ER di justert riktig lys høyde.. han justere ganske mye vist lykten blir tatt ut og ikke satt tilbake på riktig plass....

Ja ternger ikke være begge pærer som går.. den ene kan bli svakere.. men lønner seg og skifte begge samtidig da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte i pærene før jeg satte lykta i bilen, og lykta var da helt ny.

Om de er justert 100% riktig vet jeg ikke, men da jeg parkerer bilen mot en vegg så kan jeg se at høyre side lyser mye svakere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er pga lyktene at det blir dårligere lys, det er vel heller spenningsfall, dårlig kontakt eller xenon-kitet som det er feil på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skal ut å prøve noen flere xenon sett, og evt vanlige halogen pærer og sjekke spenninga inn på kontaktene på begge siden. Se om det blir bedre lys da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å tok et bilde nå.

lys.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil justert? klarer ikke å se brennpunktet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man justert noe sånn at brennpunktet kommer ut da? De justeringene som er på toppen justerer bare hele lykta, har skrudd frem og tilbake, men blir ikke bedre. Man får bare justert det dårlige lyset opp og ned (og frem og tilbake)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og pæra sitter 100% på plass? Ser ikke ut som lyspunktet på den på høyre side er helt på rett plass..?

Prøv å bytt om pærene og se om det er likt da eller om problemet bytter side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passet veldig godt på at pærene satt riktig da jeg hadde lampene løst på benken, og sjekket de senest idag. Og dem sitter riktig.

Skal ut å kryssbytte pærer imorgen. Se om det er pæra som gjør det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser litt vel lavt ut ja.. Skruene du setter fast lykten med kad du jo løsne så kan du sikkert løfte hele lykten litt.. det er jo ganske mye justering på lykt festene..

Ellers så må de sikkert justeres med vag com.. er en prosedyre på dette på møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om jeg løsner på lykta, fra selve bilen så vil jo ikke brennpunktet bli igjen? Innmaten på lykta, sitter jo fast i lykta. Så da vil jo bare alt følge med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på mine lykter kan jeg justere selve linsen også, men bare til venstre / høyre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de lyktene her så er det kun vannrett og loddrett justering. Som jeg har sett. Og da justerer man hele huset hvor nærlys, og fjernlyset sitter. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjørt bilen inn i en hall idag. Tok ut lykta og å komme til pærene bedre. Sjekket først den som satt der, alt så bra ut. Men lyste svakere. Prøvde med en vanlig night breaker pære, da så jeg brennpunktet på lyset med en gang. Sjekket da xenon pæra og da finner jeg ut at selve lys glasset på xenonpæra ikke står helt rett i sokkelen sin. Regner med at den skal være helt rett.

Så da skal jeg få bestilt meg noen nye xenon pærer :) håpe det hjelper :) Men da er iallefall lykta hel :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå har jeg enda et problem med lykta. Jeg fikk fikset det med lyset, men nå er det viberasjoner i hele "huset" som sitter inni lykta da jeg står på tomgang f.eks. Lyset står å vibrerer kraftig, men så fort jeg kjører/får opp turtallet blir alt stabilt.

Noen som vet hva det kan være? Har ikke gjort noe med lykta, den har bare blitt sånn. Har ikke byttet pære en gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.