Slark i indre drivledd bak A4 B5?

Anbefalte innlegg

Hei!

Igår når jeg kjørte hjemover så merket jeg en "klakkelyd" på en måte. Sånn typisk drivledd/knute lyd.

Jekket bilen opp nå og snurret rundt på høyre bakhjul der jeg syns lyden kommer fra så hører jeg at det er noe som ikke stemmer helt. Sånn innimellom så kommer det et klikk/knep fra drivaksling eller fra diffen bak. Noen som har vært borti noe lignende? Virker som det kun er høyre og ikke venstre dette problemet er.

men så prøvde jeg og dra litt i drivakslingene og syns det er ganske mye slark opp og ned fra den høyre, virker som om det er noe med det indre drivleddet som er problemet. Litt lyd også fra venstre sida når jeg beveger på akslingen men det virket mye mer normalt.

Er det sånn at Indre drivledd kan bli dårlig? og visst dette er tilfelle, hvor lenge kan jeg kjøre sånn uten og bytte?

Bilen fungerer fint, men hører det sånn innimellom. Virker også som lyden blir kraftigere i sving mot venstre, altså når høyre bakhjul er ytterst.: klø :

Siste spm, hvor kjøper jeg evt nytt indre drivledd om dette er problemet? Har kun funnet ytre..

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forresten likt på min TSq som vanlig Tq?

Liten film om det kan hjelpe.. Første viser slakk i diffen og venstre bakhjul der det ikke er noen ulyd. Film nummer 2 av problem.

Kommer nok til og bytte indre og ytre drivknute på denne akselen så jeg er sikker, men problemet mitt er at jeg trenger bilen til en tur til oslo den 21des (80mil tur-retur) og lurer på om det er noe problem og bruke bilen fram til jeg har fått byttet delene? Om den ene drivknuten ryker, vil da bilen ikke gå forover i det heletatt? husker det var sånn på en mercedes som jeg ødela akslingen på iallefall.

http://s732.photobucket.com/albums/ww323/TorErik89/?action=view&current=e28c3004.mp4

http://s732.photobucket.com/albums/ww323/TorErik89/?action=view&current=045a8e6e.mp4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? :)

Kan jeg f.eks bruke denne? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160385904242&category=61023

Står jo stortsett de samme motorene der som det står på drivleddet som jeg må evt kjøpe på norskbildelesenter, de hadde desverre ikke indre drivledd.. Men på ytre står disse motorene oppført:22784 Drivledd, ytre

Passer til følgende biler med forhjulsdrift.

2.6 V6 150hk med 5 girs Automatgirkasse

Passer til følgende biler med firehjulsdrift (Quattro)

1.8T 20V 180hk AJL motor

2,4 V6 165hk AGA +ARJ+AML+ARJ+APS motor

2.6 V6 150hk ABC motor

2.8 V6 174hk AAH motor

2.8 30V V6 193hk ACK+APR+AQD+AMX motor

Har også sendt mail på 2stk drivakslinger til en 96mod med AEB motor, men vil kanskje ikke passe det da?

Har iallefall funnet ut at diffen min har kode: DAJ.

Mvh en noe forvirret Tor Erik: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.