Anbefalte innlegg

Argh!!!

I går var det 20 minus når jeg skulle ut å kjøre med min 2007 vw Touran TDI

Bilen er gått nesten 50 tusen km

Alt gikk greit helt til bilen ble varm.

Den begynte da plutselig å dra veldig dårlig, og det hørtes ut som om den gikk på 3 sylindre, eller veldig ureint på 4.

Kjørte rolig hjem og ringte min kompis som driver mekonomen her.

Han sa at kanskje registerreima hadde blidt slakk og hoppa over en tann eller to.

han mente dette kunne skje, da strammer som holder reima stram og på plass, kan "ryke" eller gjøre slik at reima ikke blir stram lengre.

Han mente også da at jeg nok ikke ville få start i dag når det er så kaldt.

Og helt rett. prøve å starte i dag. Ikke start.

 

begynner å bli meget irritert på denne bilen.

kjøpte den ny i 2007, (face lift utgave exlusive). På 30 tusen måtte cluth og sving hjul skiftes.

og rette etter på måtte også motor feste skiftes.

Dette synes jeg er for dårlig av vw.......

NB! blir kjørt rolig, og det er min kone som bruker bilen

 

synspunkter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkes heldigvis av reklamasjon.. Kjedelig med feil uansett. Få den levert inn til verkstedet med en gang og krev leiebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der står "løst" oppe i tråden.

Hva var det som var galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

saken er ikke løst.

Er bare jeg som har skrevet feil.

Ny bil garanti på 3 år gikk ut i april i år

men hva med motor/drivverk?

er det 5 år som gjelder som garanti?

 

noen som vet ca egen andel ved leiebil? (har jernbane personalets bank og forsikring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har fulgt alle servicer så har du jo mob. garanti. Ring 04444 og få bilen taua inn. Da får du 3 eller 5 dagers leiebil itilegg, og møller må fikse bilen så fort som mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

saken er ikke løst.

Er bare jeg som har skrevet feil.

Ny bil garanti på 3 år gikk ut i april i år

men hva med motor/drivverk?

er det 5 år som gjelder som garanti?

 

noen som vet ca egen andel ved leiebil? (har jernbane personalets bank og forsikring)

 

Du får dekka både reperasjon og leiebil av møller så sant bilen er ny i norge og service fulgt.

Det går under reklamasjon da det er forventet levetid lengre enn 5 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett svinghjul og ett motorfeste på 50 tusen er da ikke noe og si noe på ! er jo garanti det ! høres rart ut at det er reima hvis den gikk bra til den ble varm, problemene der har vel vert akkurat i oppstart ved veldig kaldt motor,.. er ikke en dyse el noe som kødder til deg da ? lest ut feil ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar alle sammen:)

Bilen er kjøpt ny i Norge og alle servicer er fulgt.

Skal få tatt ut feil koder i morgen.

kan kanskje være en dyse, men da skulle den vel ha starta?

(Her i Mosjøen har vi ikke Møller, og vi har ikke en gang vw utsalg. Men vi har Hansen bil som er autorisert vw verksted. Men jeg bruker mekonomen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ansvaret går uansett på de som har solgt deg bilen eller tatt service på den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert diesel filteret som er tett: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tenkt tanken om diesel filteret jeg og, men det er vel skifta på service?

men klart, det kan sikkert være tett.

men skulle ikke bilen ha starta likevell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifteintervall på dieselfilter er 90000km, så det er neppe bytta. Om ett pumpedyseelement ryker vil ikke bilen starte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt tre ganger så mye styr med min Touran:p

ALT har blitt dekket på strak arm fra VW.

Så lenge bilen er ny i Norge, servicer fulgt, og helst under 100000km, så blir det aller meste dekket innen de 5 årene man har reklamasjonsrett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om alt blir dekket av Møller osv. så er det jo noe dritt når bilen stopper?

Jeg har en snart 1 år gammel Touran som har vært inne pga kjølevannslekkasje, og nå skal jeg inn å bytte fremsetene pga slitasje. (Etter 20000 km!!) Alt er jo gratis, men det er noe dritt å stadig vekk mått elevere inn bilen for rep!

Håper det løser seg for deg og at bilen blir hentet og reparert uten kostnad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifteintervall på dieselfilter er 90000km, så det er neppe bytta. Om ett pumpedyseelement ryker vil ikke bilen starte..

 

90k er for drøyt altså på et dieselfilter. Skift minst en gang i året, så slipper man slike plager. Jeg skifter diesel og luftfilter hver gang jeg skifter olje. Koster jo bare noen få kroner for et filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Mæle her. Kjipt at en så pass ny bil må inn til rep for ting og tang.

Har mest lyst til å bytte bil, og må si at til tross for mange vag biler tidligere og nå, er jeg usikker på evnt valg. Tenker også tanken å gå bort fra diesel og over til bensin. Lei av at det tar så lang tid før bilen blir varm.

skal forresten ha inn bilen på Vag i morgen ettermiddag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siste status.

Har skrudd av min KCR tuning boks på Touranen.

Deretter "gløda" jeg bilen på vanlig måte, og den starta som vanlig.:)

Går også helt fint på tom gang nå.

Kan se ut som om det var KCR boksen som var årsaken til alt, selv om jeg synes det er rart.

Den eneste nå er at det lyser i "motor feil kode/feil lamda/avgass" i dash bordet.

Men det er vel en feil kode som blir liggende til den blir sletta?

Skal inn på verksted i morgen å sjekke koden etc.

 

håper det ikke er noe annet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"tuning"boks er ikke akkurat optimalt nei, kast i søpla :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KCR boksen har alltid funka kanon, men kan som sagt se ut til at det var denn som var årsaken til problemet.

Andre med KCR boks og erfaring/problemer med disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som sliter i kulden med tuningbokser, kan fungere brukbart i "normale" tempraturer.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Når jeg tenker meg om hadde jeg ikke KCR boksen i bilen i fjor vinter, så dette er første vinteren. Da var nok det årsaken til feilen, og det ser ut til at

"case closed";)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Når jeg tenker meg om hadde jeg ikke KCR boksen i bilen i fjor vinter, så dette er første vinteren. Da var nok det årsaken til feilen, og det ser ut til at

"case closed";)

 

Kanskje greit å sjekke slik først før du begynner å "skylde" på kvaliteten til VW : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuning bokser skulle vært forbudt!!

Alle jeg kjenner som har tuning boks på bilen sin har hatt problemer,motorlampa lyser,problemer med å oppnå riktig motortemp,bilen plutselig ikke starter når det har vært regn osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi, med alt som har skjedd på Touranen min, har jeg vel rett til å mene det jeg vil ang. kvalitet på bilen?

ny clutch og sving hjul på en bil som ikke ennå var gått 30K er drøyt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.