Startproblemer i kaldt vær AAN.

Anbefalte innlegg

Har problemer med bilen under kaldstart, blir det kaldere i været så vil ikke bilen starte. Det vil si, han starter på alle fem og går i noen sekunder, før han plutselig dør.

Løsner jeg pluggene, tørker av de(som da er helt våt) og prøver igjen, så går han på 3-4 syl i noen sek før han stopper. Helt nye org plugger og kjører med coilsett fra efiexpress. Har også gnist på alle fem, men kanskje ikke bra nok?

 

I dag gjentok problemet seg, ventet til temperaturen hadde steget igjen før jeg gjorde ett nytt forsøk. Når jeg endelig fikk start, gikk den kun på 4. Gikk på alle fem etter litt kjøring. Litt av de samme symptomene som da jeg hadde org coilrekke og tenningsmodulene hadde tatt kvelden.

Kan dårlige coiler skape startproblemer, og da kun i kaldt vær?

Begynner å mistenke de da den til tider ikke går på alle syl, samtidig får jeg det ikke helt til å stemme da det er ingen antydning til fjusk når bilen er varm, selv under høy belastning.

Feil på hallgiver og g28 hadde vel resultert i at bilen verken har gnist eller bensintiførsel?

Bensinpumpen ble skiftet til en walbro 255 i sommer, denne hører jeg starter. Releet til pumpen er skiftet. Samme med vanntempsensor G62.

 

Må jeg krype til korset å kjøpe meg et nytt coilsett, eller er det noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde prøvet en org. coilrekke, les låne. Ev. satt ev vifteovn mot coilrekka og sett om det ble annerledes.

 

Går ut fra at du har sjekket ut kondens problemer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det er kondens, kjører som regel med full tank hele vinteren gjennom, men har helt i litt isopropanol i tanken bare for å ha det gjort.

Må vel prøve det event for å kunne utelukke coilene, har forsåvidt to coilrekker selv, men ingen tenningsmoduler som fungerer. Må i tilfellet kjøpe brukt for å prøve, er ikke så mange rundt her som har slikt liggende: rolleyes

 

Glemte å nevne at jeg har kjørt diagnose, men ingen feilkoder.

Litt oppgitt her nå, med gnist på alle fem og bensin helt fram så skal den jo starte:confused:

Er det noe annet som innvirkning på kaldstart utenom g62? Hvordan vil bilen oppføre seg med gåen btr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det er kondens, kjører som regel med full tank hele vinteren gjennom, men har helt i litt isopropanol i tanken bare for å ha det gjort.

Må vel prøve det event for å kunne utelukke coilene, har forsåvidt to coilrekker selv, men ingen tenningsmoduler som fungerer. Må i tilfellet kjøpe brukt for å prøve, er ikke så mange rundt her som har slikt liggende: rolleyes

 

Glemte å nevne at jeg har kjørt diagnose, men ingen feilkoder.

Litt oppgitt her nå, med gnist på alle fem og bensin helt fram så skal den jo starte:confused:

Er det noe annet som innvirkning på kaldstart utenom g62? Hvordan vil bilen oppføre seg med gåen btr?

 

 

Du kan fortsatt prøve vifteovnen, få litt romtemp i coilene mens resten av motoren er så kald som når du får problemer.

 

Tviler på btr etter det du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal teste det med vifteovn på coilene, må bare vente til det blir litt kaldere før jeg prøver.

 

Problemet må jo være at den går sur pga av den får for mye bensin, eller at det ikke er tilstrekkelig med gnist til at det tenner. Noen måte å få målt dette?

Har prøvd å skifte over til org dysene, uten at det hjalp, så er ikke lekk i dysene som er problemet. Var derfor jeg var inne på tanken med btr.

Har vært i kontakt med efiexpress, om det er coilene som er gåen skulle jeg få nye tilsendt.

Men får ikke flyttet om på coilene når problemet er tilstede, slår jeg av bilen er det umulig å få start igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skiftet alle coilene, men blir ikke kvitt problemet. Under kaldstart går ikke syl 1 og 5.

Etter noen minutter starter syl 5, mens syl 1 forblir død.

Når jeg flytter coilen fra syl 1 over til syl 2 dør også syl 2 ut, så problemet forflytter seg, samtidig som syl 1 forblir like død.

I motsetning til tidligere er tennpluggen til syl 1 helt tørr, altså ingen tegn til at den får drivstoff.

Har målt dysekontaktene med tenningen på, får 12,3v på syl 2,3,4,5, og 11,5v på syl 1. Prøvde også å montere org dyse på syl 1, uten hell.

 

Kan dårlig trykk fra bensinpumpe forårsake at 1 dyse ikke åpner, eller vil det da være slik at ingen av dysene åpner?

 

Noen som har noen tips? ECU som har tatt kvelden? Er helt grønn på bilelektronikk, så hvordan begynner jeg å feilsøke ledningsnettet/ecu?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du legger alt for mye i det: Har akkurat hatt 2 biler med like symptomer, 1 døgn i varmgarasje og rødsprit på tanken gjorde susen ! Den ene ble litt bedre ved kjøring, og gikk av og til på alle. Kjørte også med full tank :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.