#26 Skrevet Desember 16, 2010 Hvorfor er Tamiya så dårlig? Vinner ikke de VM stort sett? Går det ikke an å vinne LeMans med en A1 1.2? Sorry, men det blir litt feil å ta alle bilene over en kam. Ser man på TRF416 fra Tamiya til 4500,- som rullende chassi så er det en bil som vinner VM. En TT01 til 1500,- er søppel i forhold. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 16, 2010 For normale folk som har mer lyst å kjøre enn å skru på hjulvinkler og bytte deler der gjenger har gått fløyten, er en tt01 en finfin bil. Har maaange timer bak rattet i slike, helt ned i 6turns (eller var det 4?) og børsteløs med mye forskjellig dreving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 16, 2010 For normale folk som har mer lyst å kjøre enn å skru på hjulvinkler og bytte deler der gjenger har gått fløyten, er en tt01 en finfin bil. Har maaange timer bak rattet i slike, helt ned i 6turns (eller var det 4?) og børsteløs med mye forskjellig dreving. Hvis du klarer å ødelegge gjenger på en pro touring bil før du tar gjenger på en TT01, da må du jaggu sjekke opp håndleddet ditt. Det er ingen tvil om at TT01 er holdbar og billig, nesten litt sånn som Toyota. Skal du ha noe ordentlig krem derimot, så må du opp i pris og skruvilje. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 16, 2010 Jeg tenker mer på kræsj. Vi var to kompiser som begge kjøpte tt01 til å begynne med. Etter en stund fikk kompisen mer lyst til å eksperimentere med hjulvinkler (bl.a), kjøpte seg en HPI-sak med beltedrift, justerbar høyde, alle hjulvinkler, diffbrems m.m og til slutt var det mer skruing enn kjøring på han. Jeg har ingen problemer med å forstå at man ikke kan vinne VM med en tt01, men dersom kjøreglede står høyere i setet enn mekking, er tt01 en glimrende bil, spesielt til førstegangskjøpere. Billige deler og hopups på ebay er det også flusst av dersom du skulle få lyst å bytte noe før du evt går over på "skikkelig krem". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 16, 2010 Har en HPI RTR Sprint 2 Drift, som jeg har brukt veldig lite, men de gangene jeg har brukt den er det kjemepegøy Er det er grei bil? Har ikke peil på sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 16, 2010 Har en HPI RTR Sprint 2 Drift, som jeg har brukt veldig lite, men de gangene jeg har brukt den er det kjemepegøy Er det er grei bil? Har ikke peil på sånt Jeg hadde også en sprint 2, men med børsteløst oppsett:) Jeg syns det var en veldig god bil å kjøre, men den bakerste reima er veldig utsatt på den bilen. Så den funker best på plasser der det ikke er noe grus o.l. som kan ødelegge reima! Det hjelper vist man skjærer ut diffhuset litt, som er gjort på den til hørye på bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 16, 2010 Definitivt ikke. Her går det i toppmodeller fra Yokomo, HPI, Hot Bodies og andre store aktører. Her er det snakk om chassier til rundt 4000 nok som rullende chassier, dette er ingen billige Tamiyabiler. Fabian Går det ikke an å vinne LeMans med en A1 1.2? Sorry, men det blir litt feil å ta alle bilene over en kam. Ser man på TRF416 fra Tamiya til 4500,- som rullende chassi så er det en bil som vinner VM. En TT01 til 1500,- er søppel i forhold. Fabian Derfor jeg lurte ser du.. iom du ikke nevnte tamiya som toppmodeller, men som billig biler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 16, 2010 Jeg tenker mer på kræsj. Vi var to kompiser som begge kjøpte tt01 til å begynne med. Etter en stund fikk kompisen mer lyst til å eksperimentere med hjulvinkler (bl.a), kjøpte seg en HPI-sak med beltedrift, justerbar høyde, alle hjulvinkler, diffbrems m.m og til slutt var det mer skruing enn kjøring på han. Jeg har ingen problemer med å forstå at man ikke kan vinne VM med en tt01, men dersom kjøreglede står høyere i setet enn mekking, er tt01 en glimrende bil, spesielt til førstegangskjøpere. Billige deler og hopups på ebay er det også flusst av dersom du skulle få lyst å bytte noe før du evt går over på "skikkelig krem". Og når man har kjøpt alt detta alublinget har man til slutt brukt like mye penger som man kunne ha kjøpt en grombil for. Men ja, har vært på samme stien selv med TT01 Mener fortsatt at DF03RA er et bedre utgangspunkt dog. Har en HPI RTR Sprint 2 Drift, som jeg har brukt veldig lite, men de gangene jeg har brukt den er det kjemepegøy Er det er grei bil? Har ikke peil på sånt Sprint 2 er en av de desidert beste nybegynnerbilene man får tak i. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 17, 2010 Og når man har kjøpt alt detta alublinget har man til slutt brukt like mye penger som man kunne ha kjøpt en grombil for. Men ja, har vært på samme stien selv med TT01 Mener fortsatt at DF03RA er et bedre utgangspunkt dog. Bedre utgangspunkt for å vinne VM eller for å ha timesvis med moro? Mye positivt med beltedrift og justerbar høyde på dyrere biler, men i kroner pr time moro er det lite som slår tt01 mener jeg, selv uten alu-bling. (Det ble bare nevnt i tilfelle noen ville prøve seg litt på billige hopups) Ser jo bare etpar poster lenger opp der han skriver at beltedriften er noe utsatt. Jeg monterte urquattro-karosseri og knastedekk på min tt01 og herjet rundt på grus og syns det var dritkult, uten at noe tok skade. Måtte en skikkelig rengjøring til etterpå såklart, men ellers var det bare timesvis med gøy. Det spørs om vi bare må være enige om å være uenige. Skulle jeg kjøpt meg en ny rc-bil idag hadde jeg lett kjøpt tt01 fordi jeg ikke trenger en vm-bil for å ha det moro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 17, 2010 Ser jo bare etpar poster lenger opp der han skriver at beltedriften er noe utsatt. Jeg monterte urquattro-karosseri og knastedekk på min tt01 og herjet rundt på grus og syns det var dritkult, uten at noe tok skade. Måtte en skikkelig rengjøring til etterpå såklart, men ellers var det bare timesvis med gøy. Hvis det var Per André sin post du sikta til, så skreiv han om Sprint 2.. Men skjønner det at jeg må begynne å kjøre litt med bilen! Har lyst på nytt karosseri og nye dekk og felger Det verste er at det var bygginga/laginga av karosseriet som jeg synes var gøyest 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 17, 2010 Hvis det var Per André sin post du sikta til, så skreiv han om Sprint 2.. Jess, og hvilken modell han viste til er for meg ikke så viktig ettersom beltedrift oftest er mer utsatt for skade/slitasje enn den simple akseldriften. Det var samme "problemet" på HPI'en til kompisen min og, lurer på om den hette RS4? Han hadde alltid med en ekstra reim, det skjedde aldri at jeg byttet mellomaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 17, 2010 Huff, nå ble jeg gira på å kjøpe meg min egen, så jeg kan drifte ilag med nevøen min. Han bor i nabohuset og det er en stor asfaltert parkeringsplass i mellom husene.. Hva skal man kjøpe for ikke så mye penger (helst) da? Han fikk en TT01D til jul av meg i fjor, og den har driftet opp et hopetall av dekk og batterier uten å ta skade selv, så den er slitesterk som bare det. Men hva er alternativene i samme prisklasse, og hva gjør dem eventuelt til et bedre valg? Skal ikke satse på noe vm i drift nei, bare sladde rundt på parkeringsplassen, rundt hjulkapsler og trelekter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 18, 2010 Jess, og hvilken modell han viste til er for meg ikke så viktig ettersom beltedrift oftest er mer utsatt for skade/slitasje enn den simple akseldriften. Det var samme "problemet" på HPI'en til kompisen min og, lurer på om den hette RS4? Han hadde alltid med en ekstra reim, det skjedde aldri at jeg byttet mellomaksel. Problemet med beltedriften på HPIen er at den her halvveis lukket og dermed kan steiner o.l. komme inn, men ikke ut! Det er mange biler med beltedrift som det ikke er noe problem på fordi at beltedriften er enten helt åpen eller helt lukka. Så på åpen beltedrift så kommer steinen på inn og ut, mens på lukka beltedrift så kommer de hverken inn eller ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Desember 18, 2010 Okay.. nå er det ikke jeg som dømmer beltedriften på HPI, men du. Det jeg (vi) har opplevd er iaffal at stein legger seg i det åpne tannhjulet/beltehjulet og dermed skaper slitasje på beltet. Uansett er det greit å bedømme begge sider; dersom du kjører på grusfrie plasser (selv offentlige parkeringsplasser har steiner som kan skape trøbbel) er det ok å gå for en dyrere "VM-utgave", men dersom du bare ønsker å ha det mest mulig moro for minst mulig penger, da er tt01 et godt alternativ. Har jeg tolket dere rett? Ser at dette er noe vi ikke blir enige om. Ja, jeg ser svakheter i designet på billige biler, men jeg ser og svakhetene i dyrere biler. Er det et problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Desember 19, 2010 Jeg har hatt både HPI RTR Sprint 2 Drift og har nå tt01. Begge bilene er veldig fine som nybegynner biler. Selv har jeg best erfaring med tt01. Det er den som hår tålt mest og har blitt skrudd minst på. Klemte på en 3,5T motor med 3c lipo med kun mellomaksling i alu som oppgr. Og det gikk som fy i hel.. Kjøpte senere bedre differ foran og bak samt oppgr. av styringen og andre dempere og da ble den rimelig morro og kjøre. Trur ikke det har kostet meg mer enn 3000 lapper med motor, ecu og lipo lader.. Mye morro spørr du meg selv med en "ræva" tt01;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Desember 19, 2010 hvor kjøper man sånne leketøy egentlig?? Må nesten prøve dette til sommer'n:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Desember 19, 2010 du kan stikke innom absolutthobby i hamar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Desember 19, 2010 hvor kjøper man sånne leketøy egentlig?? Må nesten prøve dette til sommer'n:). Hvorfor vente til sommern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Desember 19, 2010 Jeg har stort sett handlet mine fra http://www.towerhobbies.com eller ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Desember 19, 2010 Startet med å kjøpe meg en HPI E10 Drift i trondheim. Glemte selvfølgelig å sjekke om det var børsteløs, noe den ikke var. Men da var det for seint og jeg var på tur hjem til Mo I Rana. Men så solgte jeg den og kjøpte meg en HPI Sprint 2 Flux herfra: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19485735 Var ikke fornøyd i starten, fordi jeg (som flere over) sleit fort det bakre beltet. Men etter å plukke den i molekyler å fjærne noen vegger, ble det bra! Er kjempefornøyd og mener det er en bra driftebil, men nå har jeg kun denne E10'en å sammenligne med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Desember 19, 2010 Noen som vet om det finnes ett audi-chassis i 1/16 skala? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Desember 19, 2010 Startet med å kjøpe meg en HPI E10 Drift i trondheim. Glemte selvfølgelig å sjekke om det var børsteløs, noe den ikke var. Men da var det for seint og jeg var på tur hjem til Mo I Rana. Men så solgte jeg den og kjøpte meg en HPI Sprint 2 Flux herfra: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19485735 Var ikke fornøyd i starten, fordi jeg (som flere over) sleit fort det bakre beltet. Men etter å plukke den i molekyler å fjærne noen vegger, ble det bra! Er kjempefornøyd og mener det er en bra driftebil, men nå har jeg kun denne E10'en å sammenligne med. Er det bare å sette driftehjul på denne så er man klart til drifting? Eller må det flere mods til? Lurer på om jeg skal hoppe rett på en slik istedet for å kjøpe en Tamiya RTR bil og oppgradere den til børsteløs etterhvert. Er vel mest økonomisk på lang sikt å kjøpe ferdig børsteløst fra starten av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Desember 19, 2010 Sitter å lurer litt på det samme som Håkon over her gjer. Eg vurderer en Tamiya TT-01E, men det eg lurer mest på er kva kontroll som er best å kombinere med? og kor stor er en bil i 1/10 sann ca. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Desember 19, 2010 Den er ca en tidel så stor som bilen den er basert på Men ja, den er ca 45cm lang, 19-20 bred og 10-13 i høyden. Karosseri selges i breddene 190 og 200mm. Om du har en "smal" bil og kjøper et "bredt" karosseri (200mm) får du kjøpt felger med lavt innpress så de fyller helt ut. Smarte greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Desember 19, 2010 Ja er bare å skifte til driftedekk så har du det jeg mener er en bra driftebil Og skifter du tilbake så har du jo en touring bil som går BRA! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...