#1 Skrevet Desember 12, 2010 Hei Er det noen som har bytta lys i vifte kontrollen til caddy 2001 mod? Den delen der med 3 brytere? Har ikke lys der, og det er jæ*** vondt å se hva den står på når man kjører på jobb nå .. Er dette piece of cake å bytte eller? Kanskje bytte til led pærer der? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2010 ingen som vet? Altså en bump... frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2010 det er nok ikke en pære der. må nok bytte hele. men, du må da også bytte hele klimaenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2010 Er mørkt på min også, har blitt delvis borte siste åra det lyset.. Tittet litt på det på en bil på hugger'n, ble ikke så veldig klok, virker som man må ut med hele dritten og lodde inn nye.. Men ser nå at i ETKA står det oppført med delenr: 9K-3-502 778 og 9K-3-502 779... Som hele den plastbiten man ser inni der hvis du drar av knottene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2010 har ikke enkelte av disse det slik at det bare er å dra ut den midterste skruknotten også bytte pæra da? Mener det var en Golf 4 jeg gjorde det på.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2010 har ikke enkelte av disse det slik at det bare er å dra ut den midterste skruknotten også bytte pæra da? Mener det var en Golf 4 jeg gjorde det på.... Var det jeg trodde først også, men er som sagt i innlegget over deg, en stor plastbit som er en slags "føring" for lyset ut til knotten, som man må bytte ut. Pæra sitter i den. Om det er lodda eller stikke vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2010 Ok, er det bare til å nappe ut den miderste vri bryteren på caddy ? Hadde vært greit å fått det bekrefta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2010 Du kan nappe ut alle 3.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 14, 2010 Dra den midtre bryteren rett ut, så drar du ut den grønne (plast) lysføringa på samme måte (som forklart over her), hvis du da kikker inn i hullet ser du pæra. Bruk så en passende vacuumslange f.eks å stikk den inn i hullet så pæra fester seg inni slangen, dra slangen ut og vips så får du ut den lille pæra der (1,2W eller noe)... Fort gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2010 I didt it the hard way... Jeg gjorde som følger : * Alle 3 vri brytere av * Jekket dekselet forsiktig av * Skrudde av totalt 6 skruver, 4 på rammen rundt kontrollene og 2 rundt "rommet" under * Fikk løs hele bryter panelet (spennende om jeg får det sammen igjen..) * Løsnet det hvite dekselet som holder pæra * Nappet ut pæra med frosne fingre Og Øyvind.. hvorfor sa du ikke det før Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 14, 2010 Er det så lett ja.. da ere jo greit. Får stikke ut å prøve å ta ut min å jeg da Edit: Er det bare en pære som lyser opp alle 3 knottene? Satt bare en i midten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 14, 2010 Er det så lett ja.. da ere jo greit. Får stikke ut å prøve å ta ut min å jeg da Edit: Er det bare en pære som lyser opp alle 3 knottene? Satt bare en i midten? Ja iallefall på min caddy 2001 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 14, 2010 Ja iallefall på min caddy 2001 modell Er 01mod min også. Men var nok bare en pære der ja.. Men får den ikke ut.. Finner ikke noe jeg kan få den ut med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 14, 2010 (endret) Da gjør du det "the hard way" som jeg skrev over her Trenger litt skruejern, både stjerne og kanskje ett flatt jern for å jekke ut plata. kan fortsatt være litt styr å få ut pæra, men da kan du bruke fingrene til å nappe den ut, forutsatt att du ikke har svære pølsefingre da Frode ps Da virker lyset igjen.. men må få meg led.. dårlig lys gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 14, 2010 I didt it the hard way... Jeg gjorde som følger : * Alle 3 vri brytere av * Jekket dekselet forsiktig av * Skrudde av totalt 6 skruver, 4 på rammen rundt kontrollene og 2 rundt "rommet" under * Fikk løs hele bryter panelet (spennende om jeg får det sammen igjen..) * Løsnet det hvite dekselet som holder pæra * Nappet ut pæra med frosne fingre Og Øyvind.. hvorfor sa du ikke det før Frode Bra du fikk det til da, selv om det ble litt mere arbeid av det Hehe, det skal jeg si deg Frode, så ikke denne tråden før i sta Mikkel ; jeg pleier som sagt å bruke en passende vacuumslange, men du finner sikkert noe annet som funker å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 14, 2010 Hehe Jeg tråler ebay nå etter led pærer (de lyser vel bedre?) gi gjerne anbefalinger til led pærer. Jeg måtte skru opp allt lys i dashboardet ganske mye for att det skulle bli ok lys i bryterene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 14, 2010 da missforsto jeg. for jeg trodde det var snakk om de små knappene i midten over vribryterne. godt dere fant ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 14, 2010 Fant meg en slange istad, men når jeg dytta den innover forsvant bare hele pæreholdern og alt bakover inni der, så må vel skru opp alt likevel da missforsto jeg. for jeg trodde det var snakk om de små knappene i midten over vribryterne. godt dere fant ut av det Over vriknottene sitter RAdio'n, så ikke no brytere der;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 14, 2010 Mikkel Da har du iallefall en guide "the hard way" over her Dessverre ingen bilder, men du finner ut av det Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...