Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal ta en oljeskift nå, både filter og ny olje.

Jeg kjører med Esso Ultra fullsyntetisk 5w/40 nå og det tikker ganske mye synst jeg. For da jeg kjøpte den var det castrol som var brukt, var ikke noe tikking da. Vet ikke hvilken type det var. Jeg vil prøve noe nytt nå så tikkingen minker igjen.

 

Noen som har noen erfaringer innen dette? Hva burde jeg bruke?

 

Jeg har en 1993 modell vw golf 3 gti 2,0 8v.

 

mvh. Kim Fjelle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil bruker jeg Castrol TXT 5w30 og kjører 15000 på skiftet har ikke ventil tikk i det hele tatt var shell olje på bilen jeg har nå når jeg kjøpte den og da var det litt ventil tikk men den ble borte da jeg bytta til castrol TXT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, trur det var TXT 5w/30 som var tidligere på min også. Jeg får prøve den oljen igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg skal ta en oljeskift nå, både filter og ny olje.

Jeg kjører med Esso Ultra fullsyntetisk 5w/40 nå og det tikker ganske mye synst jeg. For da jeg kjøpte den var det castrol som var brukt, var ikke noe tikking da. Vet ikke hvilken type det var. Jeg vil prøve noe nytt nå så tikkingen minker igjen.

 

Noen som har noen erfaringer innen dette? Hva burde jeg bruke?

 

Jeg har en 1993 modell vw golf 3 gti 2,0 8v.

 

mvh. Kim Fjelle

 

Om motoren tikker med Esso Ultra, er det ikke fordi dette er en dårlig olje, men fordi ventilløfterene dine er utslitte. Om du får fjernet tikkingen med en annen olje, har du kun fjernet lyden og ikke problemet!

Skift alle ventilløfterene, koster rundt 2500 for 8 nye på VAG (du kan få 8 nye av meg for 1300;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er konge olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å skifte olje på min bil, da jeg skal ha den inn på en kvikk service om ikke lang tid. Her er det alt fra -30 (-27 idag *brr*) til herlige 30 grader midt på sommeren. En Castrol olje som passet fint til 1.8t motoren hadde jo vært greit. Hva anbefaler andre 1.8t eiere å bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å skifte olje på min bil, da jeg skal ha den inn på en kvikk service om ikke lang tid. Her er det alt fra -30 (-27 idag *brr*) til herlige 30 grader midt på sommeren. En Castrol olje som passet fint til 1.8t motoren hadde jo vært greit. Hva anbefaler andre 1.8t eiere å bruke?

 

Når jeg hadde A4 1.8T kjørte jeg på Castrol SLX 0W-30, var meget fornøyd med den oljen.

Kjørte skifteintervall med olje og filter hver 10000 km.

Se her for mer info! : smil :

http://www.castrol.com/castrol/genericsection.do?categoryId=8040000&contentId=6030236

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg køyre med Castrol GTX en meget bra olje : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Mobil1 5W50 på min, veldig fornøyd med den oljen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Mobil1 5W50 på min, veldig fornøyd med den oljen.

 

Enig, kjempeolje, og koster heller ikke så mye (alt er relativt;) i forhold til andre oljer på (nesten) samme nivå.

Koster kr 100 for literen her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen andre oljer enn Mobil1 da : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en forretning i Elverum, får man faktisk Mobil1-oljen til rundt 105kr/literen. Ihvertfall hvis jeg husker riktig, mener jeg kjøpte 4liter for ca. 420kr. (5w50)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5W/40 Disse tallene sier deg noe om viskositeten på oljen som skal holde samme flyte-evne ned til 5 grader, stemmer det?

Jeg hadde tikking, og all verdens olje typer ble anbefalt og prøvet. Det var imidlertid ingen som anbefalte den helsyntetiske oljen 5W40 som Felleskjøpet selger til 262 kr for 4 liter! Dette er et produkt fra Statoil som jeg har sjekket ut. Skiftet til denne typen, og vips så var tikkingen borte. Problemet ligger der imidlertid ennå, muligens som antydet? Men Statoil selger da ikke olje til kunder som kan risikere havari. Bønder kjører traktorer til 2 mill. idag og risikerer ihverfall ingenting, selv om det er diesel det går i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet til Castrol 5w-40 GTX Magnatec (usikker på skrive måten av magnatec.) på min '83 mod scirocco. Er KJEMPE fornøyd!

Selv etter en kald start hører jeg nesten ingen andre ulyder på motoren enn det vifte reima og reg. reima lager.

Og det med panseret oppe og hue nedi motoren.

 

Tipset om denne oljen fikk jeg forøvrig i en "hvilken olje" tråd jeg startet en gang. Stor takk til den som anbefalte denne oljen for meg!

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.