min audi historie (S4 B5 turbohavari)

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

Har Akkurat kjøpt meg en s4 99 mod facelift. og vært uheldig me den samme dag. Håperr noen har smarte råd og tips,

Bilen ble kjøpt sist søndag ,av prestmarken bil på østlande,

samme kveld gikk turboen. Veldig kjedelig, ringte tilbake til forhandler

med negativt svar eg fekk. En bil til godt over 200 laken,

å han mente at bilen solgtes som repareingsprosjekt og ingen form for garanti. Noe som er helt useriøst.

Er dette lovlig? noen som har vært i samme problem før.

 

advokat og forbrukerrådet tar jo saken. men om uheldig,så må jeg fikse oppp selv.

Er det da.

 

 

Noen billige plasser i sverige elle tyskland, som kan fikse opp i dette?

Etter som at turboene vist skal være et av di svake punkta på bilen, bør det oppgraderes?

evt , ca pris for fiks , noen som selger turbo billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan vet du turbon er deffekt? vilken årsmod er den) er en svakhet på disse bilene som er før 99facelift at manifoilene"flasser" innvendig og går inn i turbone så ryker dem. er det en med di nye mannifoilene er det jo ingen standard feil med turbor men dem ryker jo der som alle andre biler. en ting er jo at det blir veldig varmt rundt turbone så det er jo kjent at dem ryker kjappere om den er chipet feks. så 3"dp er og annbefale uansett. att bilen er kjøpt som repp objekt til 200 000kr høres jo merkelig ut spør du meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 99 mod facelift.

Hadde bilen inne på en liten verksted sjekk, der det rant masse olje ut fra slange mellom intercooler og turbo,

Med masse lignende spon i olje, som gjerne kommer fra fesne lagrer så vidt jeg vett. Var ikkje noe storrt smell når det skjedde heller, va som et pooof ,når en slange hopper av elle lignende, men pleier andre ting ta kveld, når turbo går da ellr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjedde? ryker bilen eller mistet du turbotrykk? olje mellom turbo og intercooler er vanlig på disse bilene og andre audi med olje ånding inn i innsuget. spon er dog ikke vanlig:-) poff hores jo mere ut som en slange har hoppet av el sprukket som feks den berømte y-belgen som ofte sprekker. syns det er merkelig at den skal ryke i første gir for der får du ikke fult ladetrykk så det bør dem tåle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det repobjekt i kontrakten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det repobjekt i kontrakten?

 

...eller: "selges som den er"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Selges som rep.objekt" og "selges som den er" blir to vidt forskjellige ting. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kom ingen røyk når poffet kom, bare et poff og så uling fra turboen, så forsvant bare lade trykk, å den gikk som en vanlig

a4 me masse uling når jeg va i gassen, men hørtes ut som resterende turbo hadde litt lyd. Men når vi heiste den opp på bokk,

og tok av intercooler slangene rant det kansje ut 2-3 dl olje, tiligere eier hadde vist nok bare byttet den ene turboen alene og ikkje samlet når han først va i gang. venstre side var byttet og høyre ikkje. men spon i olje kom fra samme side som den nye turboen er på.kan det være tein på noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står vist alt på kontrakt selges som den står,rep obj,ingen garanti +++ jeg har ikkje følgt me i timen når jeg skrev under.

Men det sko jo liksom være en seriøs forhandler, og jeg gira på ny bil tenker svært lite om feilbegep og ser på bile hvært sekund i steden for papir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rep. objekt til over 200.000? øø....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda, gjor akkurat det samme med min drittbil. Trist sak. Men men, ut med motoren og inn med K04 turboer! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du nok stilt deg selv i en lei knipe er jeg redd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Selges som rep.objekt" og "selges som den er" blir to vidt forskjellige ting. :)

 

ok, kan du utbedre? trodde disse to gikk for "en og samme ting" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en ganske omfattende jobb og bytte turbon så hadde jeg vært deg hadde jeg trykktesta for se om det kan være en lekasje der. er turbon så ras som den må være med 0ladetrykk ville jeg tro den brukte mye olje.er det en sprekt slange vil du få di ulelydene fra turbon og bilen går som en dass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, kan du utbedre? trodde disse to gikk for "en og samme ting" :)

 

Når det er snakk om de to tingene tenker jeg slik

 

rep objekt:

Feil ved bilen som må utbedres for og være i stand. ukjent feil eller feil som er informert om. bilen er ikke i kjørbar/dårlig stand. bilen er kosmetisk skadet større deler av chassi.

 

selges som den er:

Da frasier selger seg fra ansvaret for hva som kan skje med bilen. Mye brukt på salgsannonser mellom private NAF/forbrukerrådet salgskontrakter. Kjøper har sett/prøvekjørt bil og "godtatt" standen på bilen og selges som den står.

 

til trådstarter, uansett fryktelig leit det som har skjedd. Spesielt om det er uoppmerksomheten når kontrakt ble signert.

 

Har du kanskje link til annonse på nettet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel blokk nr 115 som måler turbotrykk i VAGCOM om jeg ikke husker feil. Har du tilgang på slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke så lett og finne hva som er galt med trykket med vag com men sef feilkoder er jo greit og lese av uansett. har du lekasje eller turbon er def vil du ikke få noe trykk i vag com uansett og da er du like langt:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du trenger hjelp Stian med VAGCOM så kan jeg evt hjelpe deg :-) Har også en kjekk trykktester som du kan sette på enden på Y-røret for trykktesting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du lekasje eller turbon er def vil du ikke få noe trykk i vag com uansett og da er du like langt:-)

 

Men man kan da eliminere en faktor. Men må arrestere deg på en ting. Selv om en har lekkasje så vil du kunne lese av evt trykk her, om ikke det er et hull på størrelse med en tennisball..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man kan da eliminere en faktor. Men må arrestere deg på en ting. Selv om en har lekkasje så vil du kunne lese av evt trykk her, om ikke det er et hull på størrelse med en tennisball..

 

syns fortsatt ikke det var noe og arestere meg for jeg da: haha : det er fortsatt to turbor på disse bilene og er en defekt har du fortsatt en igjen som vil bygge trykk. en turbo kan fortsatt bygge trykk selv om den er def også. har du en sprekt slange vil du også få trykk det kommer ann på hvor stor lekasje det er. eneste sikre måten er trykktesting av annlegget spør du meg:)

 

forresten hadde du begynt med og trykkteste bilen din så hadde det tatt deg ti min og finne den lekasjen du hadde på y-belgen din:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dessvere en snuskette forhandler det her, hørt mange rare historier herfra!!! dessvere..

men har du skrevet under kontrakt på rep objekt uten garantier så står du igrunn der:( trist å høre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter hva jeg leser "poff" med påfølgende uling og lite ladetrykk , høres veeeldig ut som sprukken trykkslange/ hoppet av. Så få sjekket det skikkelig før du tar sorgene på forskudd. angående at det renner endel olje ut fra intercooler / slanger er heller ikke noe veldig unormalt, så behøver ikke være krise de eller, at turbo blåser ut noe olje og olje damp fra veivus vent som og samler seg gjerne i intercooler og laveste punkt.

 

Å bytte turboer på Vag verksted er vel ca 45 000- 50 000kr (ut med motorn). Men finnes sikkert villige og dyktige folk her på forumet (og andre plasser) som kan hjelpe deg med dette for en laangt billigere penge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter hva jeg leser "poff" med påfølgende uling og lite ladetrykk , høres veeeldig ut som sprukken trykkslange/ hoppet av. Så få sjekket det skikkelig før du tar sorgene på forskudd. angående at det renner endel olje ut fra intercooler / slanger er heller ikke noe veldig unormalt, så behøver ikke være krise de eller, at turbo blåser ut noe olje og olje damp fra veivus vent som og samler seg gjerne i intercooler og laveste punkt.

 

Å bytte turboer på Vag verksted er vel ca 45 000- 50 000kr (ut med motorn). Men finnes sikkert villige og dyktige folk her på forumet (og andre plasser) som kan hjelpe deg med dette for en laangt billigere penge :)

 

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.