min audi historie (S4 B5 turbohavari)

Anbefalte innlegg

Når det er snakk om de to tingene tenker jeg slik

 

rep objekt:

Feil ved bilen som må utbedres for og være i stand. ukjent feil eller feil som er informert om. bilen er ikke i kjørbar/dårlig stand. bilen er kosmetisk skadet større deler av chassi.

 

selges som den er:

Da frasier selger seg fra ansvaret for hva som kan skje med bilen. Mye brukt på salgsannonser mellom private NAF/forbrukerrådet salgskontrakter. Kjøper har sett/prøvekjørt bil og "godtatt" standen på bilen og selges som den står.

 

til trådstarter, uansett fryktelig leit det som har skjedd. Spesielt om det er uoppmerksomheten når kontrakt ble signert.

 

Har du kanskje link til annonse på nettet ?

 

Når det gjelder selges som den er så kan alikevel kjøper påklage feil. Dette ved skjulte feil osv. Se link.

 

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_av_bil_fra_bilforhandler/1253088526.24/1253089508.57

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sko bare fått hoppe i det me ein gang. vet du om noe grei billi plass di selger desse k04 turbo evt ca pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje nå lengre desverre. men sto ingen ting spesielt i annonse faktisk.

Men takk ellers

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du trenger hjelp Stian med VAGCOM så kan jeg evt hjelpe deg :-) Har også en kjekk trykktester som du kan sette på enden på Y-røret for trykktesting.

 

Det hadde jeg virkelig satt pris på, viss du har et mobil nr jeg kan nå deg på?

Hvor i sandnes holder du til a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv biler til over 1 mil kan selges som rep objekt mwd strøken bil hos forhandler. Selges den som rep objekt selv om bilen er strøken vil det si på fagspråket at det er som regel senket pris pga ingen garanti som selger kan gi.

 

Selges som den er, eller prøvekjørt er en gammel myte om at selger går fri. Kun selges som rep objekt som gjelder.

 

På visse biler kan kjøper prute seg til en lavere sum en annonsert på en strøken bil, å selger skriver rep objekt for å unngå reklamasjon. Slikt blir praktisert flere steder. Å i ditt tilfelle regner meg med du fikk redusert pris, siden kontrakt er formulert på denne måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock :

 

Takker for tips og råd, skal sjekke grundi opp i dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sko bare fått hoppe i det me ein gang. vet du om noe grei billi plass di selger desse k04 turbo evt ca pris?

Har du trykktestet systemet ennå?

det første jeg tenkte når jeg leste innlegga dine var en trykkslange som røyk... du må heller tenke at turboen er siste utvei å bytte ..... for det er ganske mye sensorer og små duppeditter rundt om i motoren som også kan gjøre at bilen går dårlig.

 

for sånn som du skriver her så kan det virke som om at du vil oppgradere til k04 og bruke 20-40 000 kr på motoren uten og nøle og da var det jo bare bra at turboen røyk da for da fikk du en unskyldning for å oppgradere......

 

men hvis du ga 200 000 kr for den og investerer 40 000 kr til for å få k04 så har du jo enda fått en billig s4 med skikkelige turboer! men du må vel ha map/chip i tillegg da hvis du bytter turboer eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dessvere en snuskette forhandler det her, hørt mange rare historier herfra!!! dessvere..

men har du skrevet under kontrakt på rep objekt uten garantier så står du igrunn der:( trist å høre..

 

Litt i kjipe lage jah, men skal nå prøve og gi det en sjangs gjennom forbrukerrådet, vil ikkje la an slippe unna så lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du trykktestet systemet ennå?

det første jeg tenkte når jeg leste innlegga dine var en trykkslange som røyk... du må heller tenke at turboen er siste utvei å bytte ..... for det er ganske mye sensorer og små duppeditter rundt om i motoren som også kan gjøre at bilen går dårlig.

 

for sånn som du skriver her så kan det virke som om at du vil oppgradere til k04 og bruke 20-40 000 kr på motoren uten og nøle og da var det jo bare bra at turboen røyk da for da fikk du en unskyldning for å oppgradere......

 

men hvis du ga 200 000 kr for den og investerer 40 000 kr til for å få k04 så har du jo enda fått en billig s4 med skikkelige turboer! men du må vel ha map/chip i tillegg da hvis du bytter turboer ellerHH

 

Har ikkje trykk testet ennå. så tenker på en oppgradering viss jeg må bytte. men ingen feil melding i bil har eg fått som burde komt.

Men om du går opp til k04,så må du jo ha en del oppgradering på andre ting også,men girkassa holder den mål da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er snakk om de to tingene tenker jeg slik

 

rep objekt:

Feil ved bilen som må utbedres for og være i stand. ukjent feil eller feil som er informert om. bilen er ikke i kjørbar/dårlig stand. bilen er kosmetisk skadet større deler av chassi.

 

selges som den er:

Da frasier selger seg fra ansvaret for hva som kan skje med bilen. Mye brukt på salgsannonser mellom private NAF/forbrukerrådet salgskontrakter. Kjøper har sett/prøvekjørt bil og "godtatt" standen på bilen og selges som den står.

 

til trådstarter, uansett fryktelig leit det som har skjedd. Spesielt om det er uoppmerksomheten når kontrakt ble signert.

 

Har du kanskje link til annonse på nettet ?

 

Nei desverre. den har blitt sletta.men sto fint lite om bilens tilstand,uten om han var postiv så klart om at alt var i sjønneste orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang. girkassa så vet jeg ikke -er like nyskjerrig som deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje eg har gått glipp av noke her, men korfor skulle ikkje girkassa holde?

Er jo samme kassa som på rs4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje eg har gått glipp av noke her, men korfor skulle ikkje girkassa holde?

Er jo samme kassa som på rs4..

ok -nei jeg visste ikke det...

( har jo hørt om folk som har montert rs4 girkasse i b5 ,men aldri noen som har montert s4 kasse..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo samme kassa som på rs4..

 

Nja... nesten ;) den er vel like sterk sikkert da. Har S4 bredt 1. gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje eg har gått glipp av noke her, men korfor skulle ikkje girkassa holde?

Er jo samme kassa som på rs4..

 

Andre (kortere) utvekslinger fra 3.gir på RS4 kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er no ikkje store forskjelen:) er no uansett første og andre det går hardest utover, so s4 kasse tåler antagligvis samme effekt som rs4 kassen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 B5 utveksling: 1ste: 3.500, 2dre: 1.889, 3dje: 1.231, 4de: 0.967, 5te: 0.806, 6te: 0.684 Girkassekode 01E / DSY

RS4 B5 utveksling: 1ste: 3.500, 2dre: 1.889, 3dje: 1.320, 4de: 1.034, 5te: 0.806, 6te: 0.684 Girkassekode 01E / FDP

 

Er bare 3dje og 4de gir som er senket med 7% :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg virkelig satt pris på, viss du har et mobil nr jeg kan nå deg på?

Hvor i sandnes holder du til a?

 

404 68 311, bor i aspervika men lokalet er på tjelta. Holder selv på å tar ut motoren på min RS4. Jeg reiser offshore imorgen vel å merke men kommer tilbake tirsdag neste uke og kommer til å være hjemme hele jula.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du går opp til k04,så må du jo ha en del oppgradering på andre ting også,men girkassa holder den mål da

 

Dessverre er det ganske mange skjulte kostnader her. Om du vil ha en god RS4 oppgradering så trenger du følgende.

 

-Oppgradert intercooler (stort trykktap i de orignale S4 pluss blir de forsmå med større turboer)

-Oppgradere software

-Større dyser og muligens bensinpumpe (jaja Odd Are, du har nok fått en superpumpe i din bil :-P)

-Intaksrør til K04

-RS4 inntakboks (evt annet inntak)

-RS4 tuboer (helst nytt)

-Større MAF sensor (for å kompansere for den økte gjennomgangen)

-Større downpipes (vet ikke hvor store S4 dp er men tror de er endel mindre enn RS4 dp'ene)

 

OSV samt ville jeg også byttet endel sensorer i samme slengen når først motoren er ute. Sikker mange som mener du ikke trenger halvparten av disse tingene jeg nevner men nå skrev jeg en god oppgradering. Men for all del, hva vet nå jeg?

 

Du skulle hatt plassen vedsiden av meg så kunne du bare montert på delene ettervært som jeg tok de av :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje eg har gått glipp av noke her, men korfor skulle ikkje girkassa holde?

Er jo samme kassa som på rs4..

trodde det var forsterka på mangen måter, i girkasse på rs4, men jeg vett ikkje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

404 68 311, bor i aspervika men lokalet er på tjelta. Holder selv på å tar ut motoren på min RS4. Jeg reiser offshore imorgen vel å merke men kommer tilbake tirsdag neste uke og kommer til å være hjemme hele jula.

 

supert. takker så mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.