#1 Skrevet Desember 13, 2010 Får feilmelding på Camshaft position sensor (Hall sensor) på en VW Vento GL. Denne feilmeldingen kommer når du starter bilen og går over 2000rpm og gjør at bilen stopper på 5000rpm. Sletter man koden uten å skru av tenningen på bilen så fungerer perfekt helt til man kutter tenningen igjen og starter opp og går over 2000rpm. Hvor sitter egentlig hall giveren? Så over motoren men fant ingenting som lignet på en slik sensor rundt toppen. mvh André 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2010 Har lest meg frem at den mulig sitter under frontruten og er en del av strømfordelingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2010 Har lest meg frem at den mulig sitter under frontruten og er en del av strømfordelingen? Der er den nok ikke, tenningsmodul kan ligger der, hallgiver sitter vel i fordeleren på din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2010 Jeg mener at den sitter bakom registerhjulet på kamakselen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2010 Takk for svar. Så registereimet må av? Jeg tok av dekselet men kunne ikke se noe som lignet på denne giveren jeg hadde kjøpt. Hallgiver, 06A905161B Når jeg søker på Hallgiver for jeg ofte frem bilder ulike fordelere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2010 (endret) Okey, her lignet det på noe. Så registerhjulet må av eller kun topdekselet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2010 Bytta denne på en passat 1.6. Slakka strammeren og dro av reima oppe, så fikk jeg hallgiveren ut. Hva betalte du ? Denne er en del billigere på ebay. Trur eg betalte 200-250 kr på ebay. Koster vel en del mer hos møller.!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 16, 2010 Får feilmelding på Camshaft position sensor (Hall sensor) på en VW Vento GL. Denne feilmeldingen kommer når du starter bilen og går over 2000rpm og gjør at bilen stopper på 5000rpm. Sletter man koden uten å skru av tenningen på bilen så fungerer perfekt helt til man kutter tenningen igjen og starter opp og går over 2000rpm. Hvor sitter egentlig hall giveren? Så over motoren men fant ingenting som lignet på en slik sensor rundt toppen. mvh André 101hk motor du har? I så fall sitter Hallgiveren som nevnt tidligere i fordeleren. Da er det bare å time registeret etter merkene, skru av fordeler, bytte giver og montere tilbake fordeleren. Disse motorene har også en veivsensor, denne står plassert i blokka, rett bak oljefilteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2010 Så enten bak registerhjulet eller i fordelen. Hvordan ser hallgiveren ut om sitter i fordelen? Er ihvertfall ikke den delen som jeg har kjøpt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2010 Så enten bak registerhjulet eller i fordelen. Hvordan ser hallgiveren ut om sitter i fordelen? Er ihvertfall ikke den delen som jeg har kjøpt. Se på fordeleren, finn kontakten som er tilkoblet der, den går til hallgiveren. Den ser ca. slik ut.. Hvilken årsmodell og motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2010 Takk for hjelpen Bjørn. Merke: VOLKSWAGEN Modell: VENTO Typ: 1.6 Registreringsår: 1995-1998 TYPEINFO Karosserikode: 1H Motorkode: AFT Motoreffekt: 74 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2010 Takk for hjelpen Bjørn. Merke: VOLKSWAGEN Modell: VENTO Typ: 1.6 Registreringsår: 1995-1998 TYPEINFO Karosserikode: 1H Motorkode: AFT Motoreffekt: 74 Samme motor som i min, og med andre ord vil det si at hallgiveren sitter i fordeleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 17, 2010 Takk, da skal jeg få bestilt denne delen. Har du et dele nummer på denne? Så jeg kan se om jeg kommer over en litt billigere enn 1500kr norske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2010 Takk, da skal jeg få bestilt denne delen. Har du et dele nummer på denne? Så jeg kan se om jeg kommer over en litt billigere enn 1500kr norske. Ganske sikker på at det skal stå et delenummer på selve giveren, synlig uten å måtte demontere. Fant et delenummer på Vagcat, 026905265A , men dobbelsjekk så du ikke får feil del. Autoroyal er forøvrig ikke så verst på pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 17, 2010 takk igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...