#1 Skrevet Desember 13, 2010 Fikk bilen igjen fra service i dag og kom ca 20km før oljelampa begynte å skrike. Stoppa, åpna panseret og ser at det er olje overalt, spesielt i front av motorrom (mellom motor og radiator). Så vidt jeg vet innebar ikke servicen noe med olje, så venter på rapport fra verkstedet før jeg fordeler skyld. Men spørsmålet er, er motorvask nok eller er det noe som ta skade pga olje rundt om? Bilen ble hentet av Viking og fraktet til Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2010 Bytter jo olje/filter på service? Jeg tipper nå at oljefilteret ikke er skrudd ordentlig på, evt gamle o-ringen fra filteret satt igjen på oljekjøleren når filtret ble byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2010 Sier meg enig med Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2010 Mener det var krysset nei på det i serviceheftet, kjører longlifeprogram? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2010 Da er det sikkert krysset nei for oljeskiftSERVICE, da du ikke har hatt dette men en Longlife service. Og i en Longlife service er det med oljeskift;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2010 Aha, det er jo lov å håpe, selv om det hadde vært typisk med en gedigen utgift på dette. Fordelen er at Mobilitetsgarantigreiene fungerer fint, både med henting av bil og leiebil på stedet. Snakket med Møller isted, de ser på bilen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2010 Ja, reimer kan bli seige og stive, og over tid sprekke eller få flenger. Jeg har måttet bytte drivreim og viftereim pga dette. Regreimen din er vel innkapslet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2010 Verkstedet hadde ikke festet oljefilteret (mener jeg det var) godt nok - så de tok på seg skylden og skulle vaske motor. Så da er spørsmålet hvor kritisk det kan være (f.eks for reimer som nevnt over) at bilen ble kjørt 2 mil mens det lakk. Hvilke steder bør det ikke komme olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 14, 2010 det med reimene er egentlig bare å kjenne på dem, om de er skikkelig klissete. Jeg hadde hydralikk-lekk da, det er jo superseige saker.. Da freste jeg igjennom en 3-4 liter før jeg gjorde noe med det, gikk helt fint. Reimene begynte å bli dårlige etter 3-ukers tid, begynte å revne og flakset rundt inni der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...