#1 Skrevet Desember 13, 2010 Hei Audi A4 1,8 TQ 2002 mod. Har Et problem med at mister litt kjølevann.. Har sett litt men kan ikke se det kommer noe vann noen plass.. Lekte litt fra en skru på turboen som bare satt i sneglehuset.. men denne ble stramet.. hva er den til egentlig? Det er ikke mye det er snakk om så lurte på om noen hadde noe formening om hva det kan være.. Og virker som det har kommet ut litt mens jeg har vært boret og bilen har stått i ro en stund også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2010 Turbon er vannkjølt, det var sikkert skruen til banjobolten du strammet? vansklig å si hvor det lekker, men prøv å sett trykk på systemet med en kompressor. Kan også legge en flat pappeske under motoren, for å få en indikasjon på hvor lekasjen kan være. da det vil bli vått på pappesken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2010 lokket til ekspansjons tanken som har tatt kvelden? er en trykk ventil der som slipper ut overtrykket. Ikke så dyrt å kjøpe nytt om du ikke finner noen lekkasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2010 Sjekk under innsuget ditt, der sitter det en plugg som kan lekke.. Litt vanskelig å se.. Ellers kan den lekke i bakkant motor, eller fra oljekjøler, vannpumpe i framkant osv:) Se ette rosa "bæsj" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2010 Turbon er vannkjølt, det var sikkert skruen til banjobolten du strammet? vansklig å si hvor det lekker, men prøv å sett trykk på systemet med en kompressor. Kan også legge en flat pappeske under motoren, for å få en indikasjon på hvor lekasjen kan være. da det vil bli vått på pappesken Ok er det bare en blind plugg eller hva er funksjonen til den skruen da.. der vet jeg at det kom litt vann.. kan man skru den ut bare og ha på noe tettning der bare? Ja kan prøve og legge noe under men ser ut som det er på siden av motoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2010 lokket til ekspansjons tanken som har tatt kvelden? er en trykk ventil der som slipper ut overtrykket. Ikke så dyrt å kjøpe nytt om du ikke finner noen lekkasje Har skudd det opp og da er det lett og skru opp til et vist punkt og så er det som et knepp som det må over så tenkte det var i orden æ... Men kan jo sefølgelig være det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 13, 2010 Sjekk under innsuget ditt, der sitter det en plugg som kan lekke.. Litt vanskelig å se..Ellers kan den lekke i bakkant motor, eller fra oljekjøler, vannpumpe i framkant osv:) Se ette rosa "bæsj" Er det bare en blind plugg som sitter under innsuget da? hvor i bakkant kan det være da? noe spesiellt.. kan ikke se noe forran da.. men kjøller kan det no være men den er det da mere trykk på så skal vel lekke ut fort der da.. tar jo fort 2 uker vist jeg fyller på.. skal se litt når jeg kommer hjem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2010 Er en blindplugg ja.. SVart i plastikk.. Like ved/rett over termostathuset (?) I bakkant sitter det en en litt større plaststuss med en gummipakning. Har vært borti at det kan lekke derfra:) Samme huset som G62 sitter i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2010 Dette plasthuset i bakkant lakk på min, mista ca halvliteren om dagen. Ga til slutt opp å finne lekasjen selv og sendte den på møller, ble dyrt for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2010 Ikke uvanlig at blindpluggen på thermostathuset kan begynne å lekke nei. Denne er forøvrig beregnet for motorvarmerelement, min lakk rundt dette. Samtig er vel også stussen i bakkant av toppen som nevnt også kronisk på morkne og sprekke. Lite hyggelig jobb å bytte den, men det fikser mye lekk. Enkleste måten å avsløre denne lekken på er at du finner "rosa bæsj" oppå girkassa på passasjersiden. Den "proppa" du snakker om på turboen er bare en blindplugg ja. Sannsynligvis brukes samme turbo-senter til andre k03-applikasjoner hvor vanninntaket blir mer praktisk på den siden av turboen. Kan være greit å tighte opp denne litt som du sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...