KW demper som lekker! Bytte begge?

Anbefalte innlegg

Har en bil for en bekjent, som har et kw sett montert. Settet ble montert for ca. 3 år siden og er gått i underkant av 50.000 km. Nå er det lekasje på den ene demperen, bør da begge på samme aksel byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt prinsipp er at jeg ALLTID bytter ting parvis; bremseklosser, bremseskiver, støtdempere, fjærer etc.

Har selv en bil med senkesett som har gått i ca 3 år (ca 100 000km) hvor det er oppstått lekkasje på den ene, og jeg bytter begge.

Man kan alltids argumentere med at 50 000km er mindre enn 100 000km, men jeg personlig ville byttet begge.

Just my opinion.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt begge når det er snakk om demper/fjærer/bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt prinsipp er at jeg ALLTID bytter ting parvis; bremseklosser, bremseskiver, støtdempere, fjærer etc.

Har selv en bil med senkesett som har gått i ca 3 år (ca 100 000km) hvor det er oppstått lekkasje på den ene, og jeg bytter begge.

Man kan alltids argumentere med at 50 000km er mindre enn 100 000km, men jeg personlig ville byttet begge.

Just my opinion.

Dette er i grunn mitt prinsipp også, MEN når demperene koster 7500,- kr stk (løst) så tenker jeg meg jo om to ganger: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.