#1 Skrevet Desember 14, 2010 (endret) Noen som vet hvordan man blir kvitt motorlampa når jeg har blendet EGR`n på min 05 Passat 130hk AVF? Går det ann å kode bort denne med vas? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2010 Noen som vet hvordan man blir kvitt motorlampa når jeg har blendet EGR`n på min 05 Passat 130hk AVF? Går det ann å kode bort denne med vas? Søk på forumet, det er flere tråder som omhandler dette og vil gi deg svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2010 Har bladd igjenom uttalige tråder nå. men ingen som vet noe konkret om hvordan dette er! noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2010 http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2010 funkar inte! har PD motor jeg vet,. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2010 Mulig den kan fjernes i mapen av en dyktig programmerer, men nei du kan ikke fjerne den med vas. la egr porten være blokkert på manifold og sett et filter på røret som går til ventilen istedet, evt trekk en slange ifra luftfilterboksen og inn på egr. Da vil egr åpne som vanlig og få tilført "riktig"mengde falskluft til innsuget. Denne er da kald og ren istedenfor varm eksos, og du slipper få motorlampen og de negative effektene eksosen fører med seg. (og joda dette er besvart i flere tråder her inne, men ikke alle er like åpenbare. Løsningen her ble nevnt av Stian Frilseth i en tilsvarende tråd) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 26, 2010 Da ble det løsningen på dette! la den bare sitte der. med mindre du vil ha motorlampa lysende:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 26, 2010 kan ikke montere motstand på kontakta da? vet det er mange i statene som gjør det når de tar bort diverse miljøtiltak på bilene sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2010 kan ikke montere motstand på kontakta da? vet det er mange i statene som gjør det når de tar bort diverse miljøtiltak på bilene sine er vacum styrt. men på nyere så er det kansje mulig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2010 Jeg har samme bil og skal få blendet egr og renset innsug siden jeg kjenner et nykk i hele bilen nå og da ved jevn kjøring på 1800-2000 omdr. Tror det er EGR ventilen som kødder. Uansett, jeg mener å ha lest at noen hadde prøvd denne løsningen med slange inn på egr fra luftfilterboksen men har fått varsellampen opp etter ca 10 minutters kjøring likevel?! Så hadde vært fint om du hadde forsøkt dette Mats og posta svaret her om det funker eller ikke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2010 Siden jeg er blank når det gjelder motor.. Hva er grunnen til å koble EGR bort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2010 Siden jeg er blank når det gjelder motor.. Hva er grunnen til å koble EGR bort? Den tetter igjen innsuget som kan resultere i mindre effekt, mer soting og økt drivstoff forbruk. Er bare å bli kvitt hele driten men på våre biler kan vi ikke ta den bort uten å få varsellampe i dasjbordet. På golfen jeg hadde tok jeg ventilen fysisk vekk og erstattet med et tilpasset rør, gjort det samme på poloen jeg har nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 26, 2010 Jeg har samme bil og skal få blendet egr og renset innsug siden jeg kjenner et nykk i hele bilen nå og da ved jevn kjøring på 1800-2000 omdr. Tror det er EGR ventilen som kødder. Uansett, jeg mener å ha lest at noen hadde prøvd denne løsningen med slange inn på egr fra luftfilterboksen men har fått varsellampen opp etter ca 10 minutters kjøring likevel?! Så hadde vært fint om du hadde forsøkt dette Mats og posta svaret her om det funker eller ikke.... Ser ut til at noen av motorene ikke liker dette og varsler mens andre går det på. Det bør uansett monteres en enveis kuleventil på inngangen til egr har det vist seg, ellers vil man miste ladetrykk ved dellast. Men det er fullt mulig å fjerne hele denne funksjonen i sw på motorstyringa, så den er stengt og uten feillampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 26, 2010 Den tetter igjen innsuget som kan resultere i mindre effekt, mer soting og økt drivstoff forbruk. Er bare å bli kvitt hele driten men på våre biler kan vi ikke ta den bort uten å få varsellampe i dasjbordet. På golfen jeg hadde tok jeg ventilen fysisk vekk og erstattet med et tilpasset rør, gjort det samme på poloen jeg har nå. Okay... Men hvorfor er den der i utgangspunktet? Hmmm.... Burde vel kanskje fjernet den jeg og da.. Takker for svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 26, 2010 Okay... Men hvorfor er den der i utgangspunktet? Hmmm.... Burde vel kanskje fjernet den jeg og da.. Takker for svar.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55134&highlight=egr+1.9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 26, 2010 Ser ut til at noen av motorene ikke liker dette og varsler mens andre går det på. Det bør uansett monteres en enveis kuleventil på inngangen til egr har det vist seg, ellers vil man miste ladetrykk ved dellast. Men det er fullt mulig å fjerne hele denne funksjonen i sw på motorstyringa, så den er stengt og uten feillampe. Du vet ikke tilfeldigvis av rette vedkommende som klarer å programmere vekk funksjonen? Det hadde jo definitivt vært det enkleste, men tar jeg ikke feil sikkert det vanskeligste å få utført siden det nok er få som gjør dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...