Anbefalte innlegg

Var uheldig og punkterte ene bakdekket etter møte med skarp kant. Har lokalisert hullet på siden av dekket, altså ikke i dekkbanen. Det er ikke en stor rift, ca 2mm, men den lokale bensinsjappa kan/vil ikke utføre rep. av dekket. Har forresten prøvd med skum uten hell.....:o

 

Har noen et tips for rep. eller MÅ jeg kjøpe nytt dekk? Koster ca 3000,-pr stk.(225/40-18).

Kjøpte disse dekkene i år så hadde vært takknemlig for råd og vink.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var uheldig og punkterte ene bakdekket etter møte med skarp kant. Har lokalisert hullet på siden av dekket, altså ikke i dekkbanen. Det er ikke en stor rift, ca 2mm, men den lokale bensinsjappa kan/vil ikke utføre rep. av dekket. Har forresten prøvd med skum uten hell.....:o

 

Har noen et tips for rep. eller MÅ jeg kjøpe nytt dekk? Koster ca 3000,-pr stk.(225/40-18).

Kjøpte disse dekkene i år så hadde vært takknemlig for råd og vink.:)

 

Uten å ha sett skaden så kan jeg på generelt grunnlag si att slike reperasjoner er vanskelig.

Det fins spesielle plugger for dette, men de er holder sjelden over tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha sett skaden så kan jeg på generelt grunnlag si att slike reperasjoner er vanskelig.

Det fins spesielle plugger for dette, men de er holder sjelden over tid.

 

Dog er det vel heller ikke lov å reparere sånne skader? Ihvertfall var det ikke det den gangen jeg jobbet med dekk, da var det kun i rullebanen og ikke helt ut i rullebanen, ca 1 tommelstr inn på dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dog er det vel heller ikke lov å reparere sånne skader? Ihvertfall var det ikke det den gangen jeg jobbet med dekk, da var det kun i rullebanen og ikke helt ut i rullebanen, ca 1 tommelstr inn på dekket.

 

Reglene er dem samme i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allikevel så er det ikke lov å fikse en slik skade. Dekket kan kollapse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips her.

Skal prøve rep.settet fra Biltema, Torkjell!:-) Verdt et forsøk ihvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved skade på sideveggen på dekket er det bare én ting å gjøre - å kaste det. En slik skade er nær sagt umulig å reparere på en holdbar og sikker måte, og heller ikke tillatt for dekkverksteder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips her.

Skal prøve rep.settet fra Biltema, Torkjell!:-) Verdt et forsøk ihvertfall!

 

legg ut bilde av skaden da, så vi er sikker på at vi snakker om en og samme ting her :) Hvis det er i siden på dekket, altså det du ser når du står ved siden av bilen, så tror jeg nok jeg ville blåst i hva som er lov og ikke lov, og heller brukt sunn fornuft å kjøpt nytt dekk :o Og Btw; når du har råd til rå bil så må du ha råd til å kjøpe dekk til 3000 kr mener iallfall jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ville ikke gjort noe annet enn å kjøpe nytt dekk, om du er opptatt av din og andres sikkerhet ;) Hadde det vært i selve rullebanen så har reparasjon med plugger fungert fint for meg de to gangene jeg har hatt behovet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det settet som er linket til er heller ikke brukbart til å reparere veggen på dekket.

Dekkverksteder bruker heller ikke den slags "lisser" til å tette skruehull o.l. da det ikke er godkjent som en lapping av hull.. Dekket skal av felgen og plugges innenfra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet hos en lokal dekkforhandler?

Sjekk hvilken garanti di har,event. garanti fra dekk produsenten,mulig du kan få nytt gratis...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok kanskje fornuften seirer....hehe:)

Kjøpte dekkene brukt med minimal slitasje(nesten nye), og har sjekket opp litt idag mtp rep. eller nytt dekk. Alle anbefaler nytt dekk så da er det vel bare å være på utkikk.

 

Rifta/hullet er max 2 mm når dekket er fullt oppfylt, men selvfølgelig ikke synlig når dekket er tomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.