Anbefalte innlegg

Er det slik at jeg som har en Audi A4 b5 maks kan ha 45 - 7,5 = 37,5 i innpress da?

Viser til denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=4949

 

Du KAN forandre mer enn de oppgitte 7,5mm, men da må du skaffe tuv (el.l.) papirer på dette. Og selvfølgelig må jo felgen passe på bilen da. Den regelen med 7,5mm er max forandring uten visning (og ny godkjenning) av bil. Så holder du deg under 7,5mm forandring, er det bare å kjøre ivei. Over 7,5mm så må du få dette godkjent hos "tilsynet". Du kan jo også velge å få felgene godkjent og stemplet i vognkort selv om du holder deg under 7,5mm grensen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster det noe å få dette godkjent? Kjører på ET 35 nå så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster det noe å få dette godkjent? Kjører på ET 35 nå så..

 

Trolig snakk om en 500-lapp +/-

 

Mener å huske jeg betalte mellom 4 og 500 da jeg fikk stemplet felger og senk i vognkort på gti'n. Men dette er da ca 10 år siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen må jeg registrere senk også? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen må jeg registrere senk også? :P

 

Må nok det ja. Hvis du skal ha alt etter boka. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et spørsmål:

 

Jeg har nå 8,5x18'' ET 35 på sommerfelgene. Jeg vurderer å kjøpe nye sommerfelger, men de selges bare i 8x18''.

Jeg regner med siden de er 0,5'' smalere så vil felgen ikke komme like langt ut i hjulbuen?

Kan jeg da kjøpe med ET 30 istedenfor ET 35 for at felgen skal komme lengre ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan du.

Hvis du kjøper 8x18" felger med ET30 så bygger de nøyaktig 1,34 mm. lenger inn fra skjermbua vs. 8,5" felgene du hadde før.

Mao. blir det tilnærmet likt som med 8,5" felgene du hadde(visuelt sett).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan du.

Hvis du kjøper 8x18" felger med ET30 så bygger de nøyaktig 1,34 mm. lenger inn fra skjermbua vs. 8,5" felgene du hadde før.

Mao. blir det tilnærmet likt som med 8,5" felgene du hadde(visuelt sett).

 

Visuelt sett sier du. Vil det være noen forskjell på kjøreegenskaper? Jeg tenkte å ta de sommerdekkene jeg har på dagens sommerfelger på de nye (235/40).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og med det så mener jeg at felgene går omtrent like langt ut i skjermbua som de 8,5" felgene dine gjorde. På innsiden derimot blir det bedre plass(ca. 11 mm.), men det har ingenting å si mtp. kjøreegenskapene, nei :)

 

235/40 på 8" felg er i bredeste laget for min del, men dette har jo med personlig smak å gjøre. Jeg liker strekk, men du vil med 235/40 dekk på 8" felg få helt lodrette dekksider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott :)

 

De felgene jeg ønsker har ikke blitt lagd i 8,5'', og har ikke råd til å kjøpe nye dekk.

Har sett det har vært nevnt flere gang, hva er egentlig strekk? Litt flaut spørsmål, føler jeg burde vist det.

Har du kanskje et bilde med eksempel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er egentlig strekk? Litt flaut spørsmål, føler jeg burde vist det.

Har du kanskje et bilde med eksempel?

 

Strekk er når dekksidene blir "dratt" ut mot felg-kanten.

 

10_215_40_R17.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flaut spørsmål, føler jeg burde vist det.

 

Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;)

 

Lykke til med felgkjøp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.