#1 Skrevet Desember 15, 2010 Noen som kan gjøre seg en mening om hvorfor disse pluggene ser slik ut.. litt vanskelig å se på bilde men det er nærmest et gulaktig belegg på de.. sliter med litt småfusking ved pådrag og ujevn gange på tomgang.. bilen bruker litt olje. evt hvordan plugger det anbefales å bruke.. 93 s4 v8 Christer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2010 Har du lest feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2010 nei jeg har ikke det.. holder til i bergen for tiden og har ikke tilgang på diagnoseytstyr. har det hjemme(tønsberg). var innom møller og spurte pent om de ville lese av for meg, men fikk beskjed om det ikke var noe vits siden det ikke lyser noe feillampe.. det kan jo ligge vesentlige feil inne uansett spør du meg men han ville sette opp en diagnosetime.. får prøve litt andre steder.. lønner seg vel kanskje å slette alle feil for så å kjøre til det dukker opp feil igjen, da feillageret ikke er lest av på en stund..?. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2010 På den bilen der kan du lese ut feilkoder med en 5w-pære og litt ledning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2010 [ evt hvordan plugger det anbefales å bruke.. 93 s4 v8 bosch f5dpor:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2010 Motorkode: ABH Bosch HGR7KQC (1,6mm) Bosch H7DCO (0.8mm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2010 takk for tips. lå inne feil på bankesensor cyl 2. nå høres det også ut som den går på 7 sylindere.. det er noe ulyder ved eksosmanifolden sylinderrekke 1. alt tyder vel da på at den ikke går på syl 2. får vel hive meg rundt å feilsøke litt.. noen tips??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2010 Ser ut som pluggen din tenner men ikke med den varmen den skal tenne med... Hvilke plugg var dette sa du? sjekket coilrekka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2010 veit, det jeg syntes var litt rart.. det er plugg nr 2. alle pluggene ser like ut.. nei har ikke fått sjekka enda. tenkte jeg skulle se litt ikvled.. lurer på om det er bankesensoren som tøyser.. opplever litt "nøkking" i bilen ved litt pådrag på lavt turtall + litt ujavn tomgang.. finnes det noen gitte verdier på den som man kan måle seg frem til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2010 Er de slike alle er det ikke coilene.. Feil på bankesensor merker du ved tomgang, ikke pådrag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2010 tenkte litt lambda også.. går det an at den rett og slett er sotet ned pga oljeforbruk og begynner å tøyse, da disse motorene bruker litt olje:p stemmer det hvis jeg sier at det sitter kun 1 lambda på denne, som kun føler på venstre sylinderrekke?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg stemmer på lambda og dermed for mye bensin, men sørg i hvertfall å ha riktige plugger hvis disse ikke er det! fin farge, tror ikke du har voldsomt oljeforbruk på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 16, 2010 ja lurer på det.. noen verdier man kan måle seg frem til her? noe erfaring med disse biltema lambda'ne?? det er som kjent to tempfølere på denne.. meg mente at den fremme på venstre topp er til motorstyring og den bak på høyre topp er til dashbord.. preka med en kar igår som mente begge er til motorstyring, og den bak på høyre topp går også til dashbord.. stemmer dette? temp på dashbord driver å tøyser selv om bilen er driftsvarm, går opp på 70 grader så faller den den til null.. plutselig kan den hoppe opp igjen på 90 grader.. så hvis dette stemmer at den bak på høyre topp er til motorstyring er jo bilen stuck i kaldstart..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 16, 2010 Den bak på høyre topp er til motorstyringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 16, 2010 sikker på det? altså at begge er til motorstyring?.. tok nemlig av stikket på den fremme vestre og da fungerte fortsatt den i instrumentet (sporadisk).. hvor kjøper man evt denne? finner den ikke på mekonomen/meca/bilxtra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 20, 2010 tar opp igjen denne jeg:) noen som vet om begge vann temp følerene på motoren er til motorstyring eller om det er en til dasjbord og en til motorstyring.. ringte møller og de visste ikke.. ABH motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 20, 2010 Det sitter en i bakkant av høyre topp som er til motorstyringen. I forkant av venstre topp samt i radiatoren sitter det en føler som styrer radiatorviften samt gir signal til instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 23, 2010 okay. da er det bestillt tempføler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...