Sentrallås Audi A4 B5 quattro

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med min sentrallås.

På kalde dager, så bestemmer bilen min seg for at den vil være låst!

Når jeg låser opp, er den ulåst noen få sekunder, før den låser seg igjen.

Noen som har noe tilp om hva dette kan være?

Har allerede måttet bryte meg inn i min egen bil to ganger.

Ene gangen fordi jeg lot bilen stå parkert med nøklene i (og nei. jeg låste ikke bilen når jeg gikk).

Andre gangen, satte jeg meg i bilen, startet den opp, for så gå ut og skrape vinduer.

Heldigvis fant jeg ei gammal radioantenne jeg fikk bøyd litt, og isskrapa, så det var ikke noen prblem å komme seg inn i bilen.. Bare fryktelig irriterende.

 

Tips? :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en bryter som er treig, og har litt vann i seg slik at den ikke blir noe bedre på kalde dager... Og da kanskje registerer seg lukket igjen når bilen vibrerer..

Vet ikke om det går an å komme til å smøre litt med låsolje jeg, og rense litt.. Må i tilfelle av med innerdøra.

 

Er ikke sikkert det hjelper å ta den inn litt heller, kald bil og varm garasje blir jo bare kondens de første timene til alt blir varmt igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at det er microbryteren som sitter i forbindelse med låsen i bakluken. Vanlig problem. Delen koster ca 150kr og må byttes.

Kan også være i fordørene men det er heller sjeldent.

 

Ta av trekket bak og koble fra microbryteren, så er du nok kvitt problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre.

Låse-sylindern bak har kilt seg på en eller anna måte, så jeg får ikke brukt nøkkelen der lell.

Vet du noe om hvor alarm hjernene vanligvis plaseres hen i Audien? (Ettermontert DEFA)

 

Ang. Mikrobrytern bak, det er bare å ta av kontakten på den ledninga bake der ja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at det er microbryteren som sitter i forbindelse med låsen i bakluken. Vanlig problem. Delen koster ca 150kr og må byttes.

Kan også være i fordørene men det er heller sjeldent.

 

Ta av trekket bak og koble fra microbryteren, så er du nok kvitt problemet.

 

 

er ganske sikker på at det er det som han Martin fortell, her hadde akurat det samme problemet sjølv i fjor vinter...da begynnte alle lys å blinke når eg bremsa......såg no ut som et juletre der eg køyrte...hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarm sentralen ligger trolig under nedre del av dasbordet på førersiden. Sentrallås enheten sitter bak høyere deksel i bagasjen.

Er bare å plugge av ledningen å teste. Du finner sikkert feilen da : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og muligens være at en av låsene henger litt, da vil den nemlig låse seg igjen..tror jeg da..mener å huske jeg var borti dette på en bil, men husker ikke hvilken.. :D

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugga ut brytern, og den har ikke låst seg (av seg selv) ennå.

 

Flotters :tilber: "I'm not worthy"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et problem mindre i verden : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.