bytte av pakning på bunnpanne...

Anbefalte innlegg

Hei noen som vet om det er mulig og få byttet bunnpannepakning uten og ta ned traversen på en 99mod 1,9tdi A6.

Jeg får vel ikke ned hele bunnpanna pga oljesugrøret men ser får meg at jeg kansje kan jekke opp motoren litt hvis jeg løsner motorfestene og lurer pakningen under oljerøret?

Eller er dette umulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært i bunnpanna på denne motoren, men på både min søsters A4 1,6 og min tidligere A6 2,8 så var det ingen pakning, det brukes silikon her. Jeg vil nesten regne med at Audi har gjort det samme på TDI-motoren din.

Traversen må senkes, og det hjelper å løfte motoren også, det er noen bolter rundt clutch-huset som er kinkige å komme til, og man trenger all plassen man kan få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært i bunnpanna på denne motoren, men på både min søsters A4 1,6 og min tidligere A6 2,8 så var det ingen pakning, det brukes silikon her. Jeg vil nesten regne med at Audi har gjort det samme på TDI-motoren din.

Traversen må senkes, og det hjelper å løfte motoren også, det er noen bolter rundt clutch-huset som er kinkige å komme til, og man trenger all plassen man kan få.

OK... Det holder om jeg senker den? må ikke ta ned hele?

Bare silikon altså? Får ihvertfall kjøpt ny pakning på bilX-tra..........?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke egen pakning orginalt til de motorene. Dra på møller og kjøp orginale tettningspastaen, så er du sikker på at det blir tett. Koster ikke veldig mye.

Løsne motorfestene og senk traversen i framkant, samt jekk opp motoren så har du god plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er bare silikon, ingen pakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den alu bunnpanne så er det pakningstoff , men om det er stålpanne så er det pakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK :) Takk får alle svar og hjelp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.