Spørsmål rundt veiv / trusterlagre

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et sett med ACL main / rod bearings , i tilegg kjøpte jeg Glyco thruster bearings.

Men på de nye lagrene så var lagrene slik :

104_110.JPG

Der det ser ut som de to til venstre er veivlager + trusterlager all-in-one ?

Det stemmer iallefall med måla..Og fikk ikke plass til ny-innkjøpte trusterlager der.

 

Orginalt på motoren var alle lagre som de til høyre på bildet.

Jeg har prøvemontert og det ser og kjennes greit ut.

 

 

Og som vist på bildet over, så er det kun 3 heldekkende lagre (som skal stå i selve veivbukkene)

Men det er jo 4 i tilegg til den i midten! Hvorfor er det slik ? Og hvor skal den ene med hull til olja stå?

Spiller det ingen rolle ?

f9e85251.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet? Haster igrunn litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke thrustelager når du har sånn lager nei!

 

Ang hull i bærelager, så tipper jeg du skal se det i blokka di!? Er det et bærelagerleie det er hull i? På RS2 min så var det hull i alle lagera i blokka for at det skal komme olje dit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedr hullene så er det lettere å svare om du har bilde av blokka og alle lageroverfallene, så man ser hvor det går oljekanaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hull i selve blokka :) Så de 4 lagrene med hull i (se øverste bilde)skal dit. Da gjenstår det 4 lager til veivbukkene, men kun 3 av disse er uten hull

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får håpe at noen vet hvaslags motor du har og hvordan den ser ut, så du får hjelp.

Det er ikke så lett å koble din beskrivelse i første post, det øverste bildet og forklaringen i post 5. Så jeg står fortsatt på at det er lettere å svare deg dersom du har bilde av blokka og lageroverfallene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får håpe at noen vet hvaslags motor du har og hvordan den ser ut, så du får hjelp.

Det er ikke så lett å koble din beskrivelse i første post, det øverste bildet og forklaringen i post 5. Så jeg står fortsatt på at det er lettere å svare deg dersom du har bilde av blokka og lageroverfallene.

 

 

Ja selvfølgelig. Bilder kan taes. Det er en 1.8t 4cyl, Så det er 5 lageroverfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det litt lettere å forstå.

 

Er det noen av lagerbukkene som har hull for olje? Jeg regner ikke med det siden du spør slik. Hvis ikke så spiller det liten rolle hvilken av lagerbukkene som helt unødvendig får 360 graders smøring.

 

Jeg tipper at lagersettet er litt universalt og at det er andre motorer med samme sett men som har oljekanal i en lagerbukk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke hull i lagerbukkene nei, og på de gamle lagrene i lagerbukk var samtlige uten hull. Så tenkte bare å høre om den ENE med hull skulle stå på en bestemt plass. Men da fikk vi oppklaring i det, takk ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.