Transporter T5 med DSG - problemer?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med DSG kasse på transporter? Er dette driftsikkert, eller er det dårlige greier? Hva er de mest vanlige symptomene på en DSG kasse som begynner å synge på siste verset?

Hva ligger forresten forbruket på en T5 131hk med DSG?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på den nye T5'n? Med 4'er motorene... Den med 5'er diesel kom vel ikke med noe DSG..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2004-2006 mod T5 kikker jeg på. Der er det noen få med 2,5TDI 131hk og DSG kasse kombinert med FWD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke DSG på T5 2004-2009mod, er Tiptronic. Men, kassene suger, anbefaler ikke å kjøpe. Vanelige feil er at kassa låser seg i gir, eller ikke vil høyere enn 4gir, derretter går den i fri.

DSG kom sent i 2009 på facelift'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, siden dere begger sier det er tiptronic så gir jeg meg :) Da er det ikke DSG.. prøvde en T5 med automat bittelitt en gang(liten parkeringsplass, gira 1 gang :)) og trodde den da hadde DSG.

Men uansett så høres det ikke lovende ut da! Kanskje det heller er verdt de 40k ekstra for å få en 4 motion med manuell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå får man jo 4motion'ene ganske rimelig etterhvert også. Så hadde ikke vært i tvil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2010 T5 dsg 4 motion selv som arbeidsbil. Bilen funker fint med den nye 180hk motoren. bilen drar godt og girer meget fint. Men igangsettingen går meget tregt. Tar ca 1,5 sek fra du trør pedalen i gulvet til det skjer noe.

Flott arbeidsbil. Har ikke hatt problemer enda. Men har bare kjørt 16.000km. (husker den første t4 syncroen vi hadde på jobb måtte vel ha ny girkasse etter 15.000)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.