#1 Skrevet Desember 16, 2010 (endret) Skrekkens video: http://www.youtube.com/watch?v=qkWaxSztbBg&feature=related Noen som er ute og kjører Gti, så sprekker sikkert ett av oljerørene til turboen og brannen er igang! Hadde akkurat samme opplevelsen: Kjørte min volvo 940 med nybygd motor, med ny turbo hjem fra skolen, hadde kjørt 2km, så lyser olje lampa midt i en tunell! Hadde nok fart til og rulle greit ut, og så da i speilet at hele tunellen var full av hvit røyk. Stoppet langs veikanten, og til min stor skrekk, så veltet det nå svart røyk ut under panseret: eek : Løftet det forsiktig opp, og så det brant rundt turboen, men lukket igjen for og hindre mere luft-tilførsel. Hadde ikke med meg brann-slukkings apparat: gråter : Men etter 2min, kommer HELT tilfeldig viking bilen forbi, vi får stoppet han, rapper hans lille 3kg pulver-apparat...Brannen slukkes greit:) Litt svidde deksler og plast, men ellers ok...Var trykk slangen til turboen som røk, så spylte 4 liter olje på varmt grenør:) Så for all del, invister i ett lite pulverapparat, kan spare deg for mye trøbbel! Ett apparat er nå fast montert i en hver turbo bil jeg eier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2010 Vær obs på at pulveret kan ødelegge motoren hvis det kommer inn i innsuget og blir dratt inn i motoren. Jeg har et lite skumapparat (liten boks for kjøkkenbranner, osv) i tillegg til et pulverapparat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2010 Vær obs på at pulveret kan ødelegge motoren hvis det kommer inn i innsuget og blir dratt inn i motoren. Og det tærer noe sinnsykt på alt rundt, (lakk, alu og stål) Og noe skikkelig drit og vaske vekk:) Men bedre med litt pulver her og der, enn en askehaug: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2010 Har et lite pulverapparat i bagasjerommet ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2010 Hvor kjøper man egentlig slukningsapparat til å ha i bil (co2/skum/pulver)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2010 Jeg kjøpte mitt på jernia, mener jeg og huske: klø : Men de har det på claas-olson og div sånne butikker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2010 Helt enig, bedre med pulver en en nedbrendt bil Ser skum blir nevnt, hvordan fungerer dette med minus grader da? mener å huske det står på skum apparatet i huset at det ikke kan brukes v frost. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 16, 2010 Voila:) http://www.tryggogsikker.no/html/806.html Skal vel være riiimelig kaldt ute om tempen inne i bilen skal komme ned i 20 minus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 16, 2010 Jeg husker godt da jeg stod der og skulle se på bilen brenne opp:) Var ikke allverdens flammer til og begynne med... Så er ikke rare greiene du skal ha mange ganger for å få slukket flammene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 16, 2010 Har forsikret bilen mot brann, bedre med ny bil enn en reparert nedbrent en. Derimot om man har en eldre påkostet bil så ser jeg hensikten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 16, 2010 Har forsikret bilen mot brann, bedre med ny bil enn en reparert nedbrent en. Derimot om man har en eldre påkostet bil så ser jeg hensikten. Helst litt trimmede og som begynner og dra på årene:) Men ser godt tanken, ny bil istedenfor den gamle:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 16, 2010 Har forsikret bilen mot brann, bedre med ny bil enn en reparert nedbrent en. Derimot om man har en eldre påkostet bil så ser jeg hensikten. enig i tankegangen.. men sett at man kommer opp i en kollisjon og det tar fyr og du selv eller dine pasasjerer evnt folk i andre kjøre tøy sitter fastklemt.. så kan denne slukkern redde liv. Har faktisk ikke fått rota meg til å sette slukker i bruksbilen selv. Men syntes igrunn det er overaskende at det ikke er påbudt, (med alle andre rare påbud som blir tredd over hodene våre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 16, 2010 Kjører også rundt med pulverapp i bilen, men er på jakt etter et lite effektivt cO2 apparat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 16, 2010 Har akkurat kjøpt ett lite pulverapparat som skal ut i bilen. Tror det blir ett skum-apparat til sommeren igjen. Sett en bil brenne og det går fort altså! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 16, 2010 har et 600grams Racesport inne i bilen og et Housegard 2KG i bagasjerommet! Hvor kjøper man egentlig slukningsapparat til å ha i bil (co2/skum/pulver)? jeg kjøpte dette i bagasjerommet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=582446 her er et som er lett å feste inni i bilen, oppunder noe med strips f.eks http://www.mamut.net/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=racesport&gid=19 har selv dette oppunder på passasjersida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 16, 2010 Har vært borti akkurat det samme som trådstarter, tok fyr i golfen gitt....1.mai og greier! men fikk heldigvis sluket det, mitt tips, ha slukke app. i bilen, men mer enn 1KG pulverapp. det kvelder etter 5-10 sekunder, og når det først brenner pga. av olje så blusser det fort opp igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 16, 2010 Du får "litt" panikk når det skjer, skikkelig kjip situasjon. jeg fikk brann i ledningene til kjølevifta, røykla bilen inni fullstendig, jeg sto klar til å ringe brannvesenet, men det ga seg heldigvis. ble nytt ledningsnett i motor + ny sikringboks. + så har jeg hatt bensinlekkasje fra Fuelrail, da jeg satte på hiddensprut. men jeg fikk stoppet før eksosen ble varm. Såååå. brannslukker i bilen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 16, 2010 Har hatt i alle bilene mine, tar ikke store plassen under passasjersetet. Fikk faktisk 2`er feil på skumapparatet ved en PKK hos NAF en gang, apparatet var uten gyldig årskontroll: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 16, 2010 Til dere med brannslukkings app i bilen som er montert bak førersete,sørg for at splinten sitter i.Vi har en mekaniker som skulle sette seg i en Audi A6 ,kjørte sete bak og poff sa det.Han så ut som en fortumla snømann da han kom ut av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 16, 2010 Til dere med brannslukkings app i bilen som er montert bak førersete,sørg for at splinten sitter i.Vi har en mekaniker som skulle sette seg i en Audi A6 ,kjørte sete bak og poff sa det.Han så ut som en fortumla snømann da han kom ut av bilen. ser det for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 16, 2010 Til dere med brannslukkings app i bilen som er montert bak førersete,sørg for at splinten sitter i.Vi har en mekaniker som skulle sette seg i en Audi A6 ,kjørte sete bak og poff sa det.Han så ut som en fortumla snømann da han kom ut av bilen. Pfftt, en mekaniker på jobb du liksom:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...