#1 Skrevet Desember 16, 2010 Hei! Har lakt merke til at pluggene mine er skremmende hvite. Skrudde ned trykket(ingen forskjell) Byttet Bensinfilteret igår som forresten var potta tett. Kjørte hjem fra jobb ca 3-4 mil. sjekket pluggene igjen og de var like hvit: mad : Er det en bestemt kjørelenge jeg må gjennom før jeg sjekker det igjen eller skal du se det ganske fort visst det er noe forandring i bensinmengde? Takker for svar;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2010 Bump bump:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2010 Hvis pluggene er hvite, så betyr det først og fremst at blandingsforholdet ikke er på stell. I ditt tilfelle for magert. Hvis du ikke har noen feilmeldinger, så stiller jeg meg litt undrende da det stort sett kommer feilmelding ved grove feil med blandingsforhold. Har du feil varmeverdi på plugger så KAN det påvirke litt, men med "choke-kjøring" på vinter , så burde pluggene dine minimum være brunaktige, ellers kan det oppstå både tenningsbank, hull i stempler og det som værre er. Jeg ville ikke ha presset motor noe særlig i hvertfall. Hvis du kjenner noen som har VAG-com, så er vel det kanskje veien å begynne på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2010 Hvis pluggene er hvite, så betyr det først og fremst at blandingsforholdet ikke er på stell. I ditt tilfelle for magert. Hvis du ikke har noen feilmeldinger, så stiller jeg meg litt undrende da det stort sett kommer feilmelding ved grove feil med blandingsforhold. Har du feil varmeverdi på plugger så KAN det påvirke litt, men med "choke-kjøring" på vinter , så burde pluggene dine minimum være brunaktige, ellers kan det oppstå både tenningsbank, hull i stempler og det som værre er. Jeg ville ikke ha presset motor noe særlig i hvertfall. Hvis du kjenner noen som har VAG-com, så er vel det kanskje veien å begynne på.. Ja er redd for tenningsbank eller at det blir så varmt at stempler tar kvelden, så kjører rolig med bilen, men har lest feilkoder nylig med ett billig diagnose verktøy. Fikk opp for høyt "trykk" inn på lmm og noe andre ting med klima ol. Har byttet til originalt filter nå så den feilkoden er vekk. Misstenker lambdasonde, men har ikke fått noe feilkode på det. ihvertfall ikke som jeg kan tyde. Men er det noen i askøy/bergens området som har Vag-com er det bare og skrike ut!:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...