Sommerdekk Yokohama eller Hankook

Anbefalte innlegg

Har fått mine nye felger som jeg skal ha til sommeren , så da har jakten på sommerdekk begynt , i dimensjon 235/35-19 op 8,5 og 9,5 tom felger ....

 

Dekkene jeg nå vurderer er Yokohama S drive eller Hankook Ventus V12 Evo

Noen som har erfaringer med disse dekkene ...

 

Har tidligere kjørt på Kuhmo KU31 og var meget fornøyd med de , støysvake dekk og god komfort...

I fjor kjørte jeg på Nankans NS2 - de værste dekkene jeg har kjørt på , støyer jo som faen jo !!!

 

Dekkene skal på min Audi S3 , så litt mer sportslige dekk vil jeg jo da ha....

 

Så noen som da har erfaringer ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yokohama S-Drive støyer mere en Kumho KU31. Kjørte begge på A3`en jeg hadde for noen år tilbake. Gummien er nok noe hardere i Yokohama dekkene. Fikk helt klart flere KM ut av Yokohama dekkene kontra Kumho dekkene. Kumho dekkene gir nok mest for pengene og selv hadde jeg ikke hatt noe problem med å gå for Kumho igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Hankook,Yokohama støyer mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm , ja da utgår i alle fall Yokohama ... men da var jo spørsmålet om jeg kanskje skal gå for Kuhmo KU31 likevel da, er jo over 2 lapper åspare på det på Dekkonline...

 

Hmmm 4800,- for 4stk Kuhmo og 7100,- for 4stk Hankook.... : klø :

 

Hankook dekkene får jo bedre test resultat da enn Kuhmo , både på tørt og vått føre og bedre på støy .... men er de verdt over 2 lapper mer .....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått mine nye felger som jeg skal ha til sommeren , så da har jakten på sommerdekk begynt , i dimensjon 235/35-19 op 8,5 og 9,5 tom felger ....

 

Dekkene jeg nå vurderer er Yokohama S drive eller Hankook Ventus V12 Evo

Noen som har erfaringer med disse dekkene ...

 

Har tidligere kjørt på Kuhmo KU31 og var meget fornøyd med de , støysvake dekk og god komfort...

I fjor kjørte jeg på Nankans NS2 - de værste dekkene jeg har kjørt på , støyer jo som faen jo !!!

 

Dekkene skal på min Audi S3 , så litt mer sportslige dekk vil jeg jo da ha....

 

Så noen som da har erfaringer ???

 

Har kjørt 2 sesonger på Hankook S1 evo 245/30 21 og det er meget bra dekk for gate, på bane har jeg ikke testet dem. Støysvake, opplevde ikke sporing og slites ikke spesielt fort dersom man ikke går inn for det. Har ikke hatt Kumho KU31, så kan ikke sammenligne, men tror begge er bra dekk, Hankook et hakk over mht "merkenavn", men ikke sikkert det er verdt pengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Yokohama og på mine 18 med 225/40. Aldri meir for å sei det sånn, for mykje støy!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Yokohama ADVAN Sport? I mine øyne hakket mer sportslig enn s.drive. Var ikke akkurat plaget med mye støy med mine 245/35-19 heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hankook Ventus V12evo 6400 ink. frakt hos byttdekk.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sparer du 2000kr på kjøpe Kumho ku31 kontra Hankook,så er Kumho absolutt et godt valg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dekk bestillt og jeg havnet da på kumho KU31 fra dekkonline :)

 

Har tidligere kjørt på disse å var da veldig fornøyd , og til den nette sun av 4800,- så var valget i grunn greit ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.