#1 Skrevet Desember 16, 2010 hei! fikk tips fra en på jobben om å sjekke oil feed-røret til turboen på bilen min. han opplevde at den kokset igjen på sin bil, som i sin tur forårsaket turbohavari. er dette et kjent problem? røret ligger tross alt på "feil" side av varmeskjoldet, og vil få mye varme fra manifold. vil det holde å noe slags varmeavvisende tape eller folie rundt det, eller er full reroute av rør eneste gode løsning? mvh Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2010 Dette er kjent feil, derfor man også skal bytte dette røret når man bytter turbo Beste er å reroute så den kommer seg mest mulig unna varmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2010 takk for svar. noen som har noen bilder som viser hvordan dette kan løses på en fornuftig måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2011 bump! ingen som har gjort dette og har noen bilder eller tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2011 Oil feed vil vel ikke kokse igjen, her er det 2-5bar trykk hele tiden. Det er olje returen som oftest kokser igjen, siden dette røret ofte ligger tett på turbo/eksos og her er det ikke noe trykk samtidig som at olja er varmet en god del opp av turboen. Koksingen kommer av at det blir strålevarme fra eksos som gjøre at "møkkete" varm olje blir brent fast på innsiden av røret, så et varmeskjold av noe slag vil hjelpe. Men litt vettug nedkjøling(1-2min på tomgang) av turbo etter hard bruk er som regel nok til at du unngår dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2011 takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2011 Og ikke kjør på "Long-life" olje. Skift hver 10.000km, eller en gang i året med helsyntetisk olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...