#1 Skrevet Desember 16, 2010 Hei. Har et lite problem. Her om dagen når jeg hadde panseret oppe klarte jeg å løsne wiren som er festet på innsiden av motorrommet som går fra spaken inne i bilen, men så hadde jeg tydeligvis ikke festet den godt nok da jeg lukket igjen panseret. Så nå når jeg drar i den spaken så skjer det ingenting. Er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få det opp igjen uten å ødelegge noe? Har en Audi A6 97 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2010 Gjør dette et par ganger selv. Eneste løsning jeg har funnet er: - kjør opp på ramper - av med plastplata under motor så du kommer til rett nedenfra - lange tynne armer eller godt hjulpet av en halvmeter lang stang for å skyve vaierfestearmene til side så låsene går opp - en lås på hver side av panseret, men det vet du vel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2010 Om det er C4 karosseri du har går det det og åpne fra undersiden. (løfte opp bilen og ta av plate under motor) Om wirene ikke sitter festet i enden trenger du noe langt og tynt for å vippe over låse armene. Om du har mulighet kan det være greit og ha en hjelpemann som presser panseret litt ned, da slipper låse armenen mye lettere. Kan være at du heldig så du kun trenger å trekke i wiren. Hvordan det er på nyere vet jeg desverre ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2010 Ja det er C4 karosseri jeg har. Så det er bare å skru løs plata under bilen så skal det ikke være noe problem å klare å få opp panseret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2010 Så det er bare å skru løs plata under bilen så skal det ikke være noe problem å klare å få opp panseret? Må vi gjenta post 2 og 3 Nei det skal la seg gjøre å få opp panseret da. Som Christian skriver så glir låsene glattere opp dersom panseret presses ned, men det går som regel helt fint uten også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2010 Ja vel. Skal fare å få lånt meg et par ramper i morgen å prøve å se hva jeg får til. Takk for svar så langt. Kommer sikkert til å plage dere litt mer om jeg ikke får til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...