Motorras etter oljelekkasje fra turbo.

Anbefalte innlegg

Skal prøve å hjelpe en stakkars nabo som har fått ras på turboen.

Er ikke vag men BMW. en 320D.

Står en garrett 1745 i den tror jeg.

vel verkstedet sier at hele motoren må renses hvis ikke raser motoren.

Min mening var at dette var riktig hvis det er kommet metallspon fra turboen, men hvis en demonterer turboen og det ikke mangler noen deler i den så er det jo kun olje som har sluppet igjennom den, og jeg kan ikke forstå at olje kan skade motoren på den måten, Kan være enig i at intercooleren må renses for olje.

Han har fått pris på jobben på 23000 ink ny turbo.

Hva mener dere?

Jeg mener jeg kan hjelpe naboen med å sette på en ny/brukt turbo og rense intercooleren

samt se etter skader i den gamle turboen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke gi deg et 100% sikkert svar men har nå rast et par turboer jeg og jeg kjørte nå bare videre med ny turbo. Ryker skikkelig en del mil etterpå, fordi oljen blir jo forbrent! Lurt å tømme IC og rørgate litt først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om kompressorhjulet fortsatt er helt og ikke har skrapt inni huset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke gi deg et 100% sikkert svar men har nå rast et par turboer jeg og jeg kjørte nå bare videre med ny turbo. Ryker skikkelig en del mil etterpå, fordi oljen blir jo forbrent! Lurt å tømme IC og rørgate litt først.

Takker for innlegg

ja enig med deg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om kompressorhjulet fortsatt er helt og ikke har skrapt inni huset

Takker

ja det var det jeg tenkte også, da er vi da enige da..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.