motorlampe lyser på polo 1.2 2002 modell - trenger akutt hjelp!

Anbefalte innlegg

frøkna skulle på jobb nå, men i det hun fyra bilen lyste motorlampa.

den lyser/blinker konstant, motor går urent og fusker, samt vibrerer en hel del.

bilen er en 1.2 liter som har gått rundt 100 000. er en sånn tresylindra sak.

umiddelbare synspunkter?? lambda, vanntempsensorer, noen forslag?

hun er særdeles avhengig av bilen førstkommende mandag så om mulig hadde det vært suverent med hjelp som gjorde at jeg fikk fiksa bilen i løpet av morgendagen : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gamle 1.8 T hadde samme symtomer.Coilen var problemet der.

Ta diagnose så får du ut feilmeldinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gamle 1.8 T hadde samme symtomer.Coilen var problemet der.

Ta diagnose så får du ut feilmeldinger.

diagnose hadde utvilsomt vært ideelt, skal legge ut en tråd på lokaldelen, men synsing er mottatt! hadde håpet å slippe møller som tar 500,-+ bare for en diagnose...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enormt stor takk til klubbmedlemmene Michael Valberg og Dag Amundsen! :tilber:

Michael kom innom og kjørte diagnose, og som Dag/Rune tipset meg om - "misfault fire cylinder 3" eller noe i den duren var feilkoden. bytta om coilene og fikk samme feilkode på sylinder 2, så da skal det med stor sikkerhet være en coil som har tatt kvelden.

jakten begynner i morgen på ny coil : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener på disse coilene er blitt ganske billige originalt,like under 400kr tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var gode nyheter :) sjekk med meca eller mekonomen i morgen ,vet ikke om delelageret på Møller i Drammen har åpent på lørdag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen skulle ha ca 500,- før rabatt, så sjekke der samt bilxtra. delelageret på opsahl bil er også åpent så har et håp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen hadde delen inne, coil bytta og problemet løst :) takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.