#1 Skrevet Mars 1, 2005 Er det noen som har hatt noen utslitt tip-kasse? Ønsker gode råd om evt rep, eller hvor jeg kan få kjøpt brukt kasse. Bil: 98 A6 1.8T Kasse kode: DRF ZF-NR: 1060 030 023 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2005 Er du sikker på at det er kassa som slurer, og ikke moment-omformeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2005 Er bilen chippet? Det er som Per sier, trolig torque convertern som er gåen. Lenge siden oljeskift? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2005 Kansje det kan være det. Vet ikke ang oljeskift, har hatt bilen i 3 uker. Ikke chip, norsk bil, alle serv, 185000 km. En eier. Har dere forslag til hvordan jeg skal få sjekket dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2005 Et verksted. Er det noe jeg ikke ville tullet meg borti selv så er det Tip-kassene. I håndboken for bilen burde det stå rutine for oljeskift. Dersom oljen blir for varm, eller for dårlig vil det kunne føre til sluring. Men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med et verksted, gjerne merkeverksted og spør litt der. Bytte av slike kasser koster flesk, men det gjør også TQ'en alene. Dersom det holder å bytte den, kan ZF levere en som er kraftigere slik at du kan chippe motoren fullt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...