Anbefalte innlegg

Plaget med at alle 4 bremsene på min A4 tdi quattro henger etter en stunds kjøring å Bremsepedalen blir stein hard.

Bremsene blir gloheite! Hovedsylindern som er gåen eller kan det være så enkelt som luft i bremsesystemet ?

 

Problemet kommer å går egentlig, innimellom er det ikke anntydning til problemer andre ganger helt på tryne!

 

Takker for all hjelp! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luft forårsaker ikke dette. virker som om du har unaturlig mye trykk på systemet. prøvd og ta en diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luft forårsaker ikke dette. virker som om du har unaturlig mye trykk på systemet. prøvd og ta en diagnose?

 

Nei ikke hatt noen diagnoe, 18mil til audi verksted herifra, så håpet noen hadde kunnet hjulpet meg så jeg får bestilt delene jeg trenger fra nbs og fortalt meca verkstedet hva de skal bytte! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemet oppstått plutselig uten noe inngrep eller reparasjoner i det siste? Brukes bilen dagelig eller står den parkert i lengre perioder ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemet oppstått plutselig uten noe inngrep eller reparasjoner i det siste? Brukes bilen dagelig eller står den parkert i lengre perioder ?

 

Har stått parkert i 7uker etter feil med tenning/startmotor, problemet kom etter dette. er ikke gjort noen inngrep eller reprasjoner siden i sommer da alt av bremse deler untatt calipper ble byttet før felles ferien i år.

 

Bilen var "perfekt" før den ble levert verksted for bytte av startmotor og feilsøking på hvorfor den ikke ville starte på nøkkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hovedpumpa altså master vært byttet i tillegg til slitedeler ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stått parkert i 7uker etter feil med tenning/startmotor, problemet kom etter dette. er ikke gjort noen inngrep eller reprasjoner siden i sommer da alt av bremse deler untatt calipper ble byttet før felles ferien i år.

 

Bilen var "perfekt" før den ble levert verksted for bytte av startmotor og feilsøking på hvorfor den ikke ville starte på nøkkel.

 

Du sier du har byttet alt av bremsedeler.

Da du presser tilbake stemplene i calipperne vil nivået på bremsevæska stige i bremsevæskebeholderen.

Hvis nivået blir for høyt der kan bremsene gå på av seg selv etter en tids bruk. Dette grunnet at bremsevæsken ekspanderer av varmen, og hvis beholderen er full kan ikke ekspansjonen i bremsevæsken gå noen annen vei enn ut i calipperne og dermed går bremsene på.

 

Been there, Done that................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan, har du hermetisk lukket bremsesystem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hovedpumpa altså master vært byttet i tillegg til slitedeler ?

 

den er ikke bytta nei, skal få bytta bremseveska på mandagen, var heeeelt fult oppi beholderen :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier du har byttet alt av bremsedeler.

Da du presser tilbake stemplene i calipperne vil nivået på bremsevæska stige i bremsevæskebeholderen.

Hvis nivået blir for høyt der kan bremsene gå på av seg selv etter en tids bruk. Dette grunnet at bremsevæsken ekspanderer av varmen, og hvis beholderen er full kan ikke ekspansjonen i bremsevæsken gå noen annen vei enn ut i calipperne og dermed går bremsene på.

 

Been there, Done that................

 

Vel, ikke riktig alt, men bremse rør, skriver å klosser. det meste. :)

 

er det da kansje godt nokk å få skifta bremseveska, lufta hele systemet etc? vil påpeke at bremsene ble bytta på audi verksted. så antar jo det er gjort orntlig og "etter" boka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden ikke mastern har vært ute ville jeg starte med å sjekke glidere og stempler i bremsecalibrer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at disse bilene har vært plaget med tett drenering i vannkassen slik at det blir liggende vann der, om vinteren så fryser da dette. Og siden bremsekraftforsterkeren ligger i vannkassen så har det skjedd at det har kommet vann inn i disse og de da fryser.. Har du sjekket vannkassen din for vann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at disse bilene har vært plaget med tett drenering i vannkassen slik at det blir liggende vann der, om vinteren så fryser da dette. Og siden bremsekraftforsterkeren ligger i vannkassen så har det skjedd at det har kommet vann inn i disse og de da fryser.. Har du sjekket vannkassen din for vann?

 

Har ikke _så_ god peiling på bil eller skruing! så må ha litt mer detaljert info for og få sjekket det! men, er et problem som kommer å går som sagt. i dag f.eks sto jeg i byen, med handbrekket på i 10min, før jeg parkerte fungerte alt normalt, etterpå så hang bremsene som F***. tråkka inn clutchen i 50km/t etter 10sek sto jeg stille, så slapp det taket etter ca 4mil (måtte jo hjem :S)

 

Var ute i ste, å da fungerte det bra igjen, ingen problemer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden ikke mastern har vært ute ville jeg starte med å sjekke glidere og stempler i bremsecalibrer!

 

Igjen, ikke den beste mekanikern i verden :/

 

Som sagt, skal få lufta hele systemet samt bytta bremseveska på mandagen, håper det ikke er noe alt for dyrt som er gått konken nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger det på alle hjul, eller bare bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger det på alle hjul, eller bare bak?

 

Henger på alle 4 når bilen virkelig har tulltak men virker som det er mest bak, er iallefall mest lukt derfra. har dog sjedd en gang at kun høyre bakhjul var litt "hengende" men løsna fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan, har du hermetisk lukket bremsesystem?

 

Hadde dette problemet på forrige transporteren jeg kjørte på jobb. Verkstedert hadde fylt over max merket på beholderen.

Resultat var at samtlige bremser hang seg på, dette skjedde flere ganger før det ble tappet av bremsevæske til under maxmerket. Bilen er kjørt med i 2 år nå etter dette, og har i ettertid aldri hengt seg på bremsene.

 

Den ene gangen var bremsene så mye på at bilen sto i ro selv i bratt motland uten at jeg bremset eller uten håndbrems på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, ikke riktig alt, men bremse rør, skriver å klosser. det meste. :)

 

er det da kansje godt nokk å få skifta bremseveska, lufta hele systemet etc? vil påpeke at bremsene ble bytta på audi verksted. så antar jo det er gjort orntlig og "etter" boka!

 

Transporteren jeg hadde feilen på kom rett ut fra Sulland i bodø etter service da feilen oppsto. Sjefen min kjørte bilen fra bodø og inn til Rognan (ca 10mil) og da hengte bremsene seg første gang.

 

Andre gang var på tur fra Rognan over til Beiarn, da jeg ble stående i Medbylia med 4 låste hjul.

Rognan Auto hadde så bilen inne til sjekk og fant ingen annen feil enn for mye bremsevæske i beholderen.

Bilen er fremdeles i drift i firmaet jeg jobber hos, og har ikke hatt feilen etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Transporteren jeg hadde feilen på kom rett ut fra Sulland i bodø etter service da feilen oppsto. Sjefen min kjørte bilen fra bodø og inn til Rognan (ca 10mil) og da hengte bremsene seg første gang.

 

Andre gang var på tur fra Rognan over til Beiarn, da jeg ble stående i Medbylia med 4 låste hjul.

Rognan Auto hadde så bilen inne til sjekk og fant ingen annen feil enn for mye bremsevæske i beholderen.

Bilen er fremdeles i drift i firmaet jeg jobber hos, og har ikke hatt feilen etterpå.

 

Dette hørtes VELDIG kjent ut! akkurat samme problemet her, kan stå i bakker uten å være borti bremsen å bilen står i ro! tror jeg skal få tappa av bremseveske evnt bare bytta den asap :) takker, kommer tilbake me status om det funker! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det henger bake ved bruk av håndbrekk er vel ikke uvanlig med gamle håndbrekk wire. Ofte vann dråper i strømpene som fryser nok til at kalipperene henger litt, og da blir det litt friksjon som skaper varme som igjen skaper utvidelse av metallet i skiver og klosser som gjør at det kniper bedre og bedre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det her, fant dere feilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.