Er sensoren i førerdøra defekt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2004 A3 8P, coupe. Når jeg åpner førerdøra så er det ingen lys som slår seg på. Hverken cupelys, fotlys eller dørlys. I dashbordet dukker det heller ikke opp noen beskjed om at den er åpen. Åpner jeg passasjer døra funker alt som det skal.

Hva er galt? Hva må gjøres? Kan det gjøres selv? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som microbryteren ja, bryteren sitter vell inne i "låskassen" på karresoriet? har det samme på bakdøren min...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, høres ut som en jobb for verkstedet ja. har du tenkt å gjøre noe med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min også, + ett problem til, skrur jeg på tak lysene bakover når de er slukket så bare gløder de.

Alle tak/dørk/dør lamper slår seg på ved dør åpninger (untatt fører dør da)...

Hva kan være problemet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk problemet med at lyse ikke går på ved åpning av førerdør idag jeg og.

har heller aldri fått opp hvilken dør som er åpen i fis'en, annet enn ved åpning av bakluke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samma probleme jeg og på min b5 :P piper ikke om at lys står på heller etter jeg skrur av tenningen å åpner døra :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dreiv å kobla litt annlegg ista, så tokk strømmen. Da begynte lyset å funke på førerdøra igjen :) men fortsatt ikke noe info i fis'en

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vare ute å så på B5en min, bare er det en microbryter på karroseriet, enkel å bytte :) framme er jeg litt usikker på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, skal prøve å se på det i morgen. håper jeg kan unngå å sende inn på verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som microbryteren ja, hadde samma problem på min A3 8P, men det var heldigvis innafor reklamasjonstiden.

På min reagerte bryteren om man åpnet døra sent, og ikke tok den opp mer enn noen cm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til Møller, fikk dette som svar:

"Høres ganske kjent ut, er nok dørlåsen venstre foran som det er feil på her, uten å si dette 100%.

Pris på dette er: 3073.- inkl mva, deler og arbeid."

Tror jeg skal prøve selv først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min kommer og går litt fortiden, ryker vel snart helt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker når bilen fikser seg selv :D I morges var det helt motsatt, bilen trodde førerdøra alltid var åpen. Men på vei hjem fra jobb funket det akkurat som det skal :D Men tror nok ikke dette var for alltid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.