Anbefalte innlegg

har en 90 quattro som jeg hadde slakk i på hjulene bak, byttet hjullagrene og slakken er der fortsatt,

 

noen ideer? har strammet og gjort rent og strammet igjen, men fortsatt så er det slakk der,

 

får en romlelyd rundt 60-70km/h også, er sikkert pga slakken bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 90 quattro som jeg hadde slakk i på hjulene bak, byttet hjullagrene og slakken er der fortsatt,

 

noen ideer? har strammet og gjort rent og strammet igjen, men fortsatt så er det slakk der,

 

får en romlelyd rundt 60-70km/h også, er sikkert pga slakken bak.

 

Da ville jeg sjekket spindlene. I hvertfall på den gamle typen 80/90Q så har hjullageret 2-delt "innvendig lagerbane". Har vært borti at den delen av spindelen som skal ligge an på den innerste halvdelen har vært mer slitt enn den ytre. Da kan du stramme til lageret så mye du orker før du får lageret tight.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Corren var lageret foran så ferdig at det rullet ut når jeg tok av bremseskiva. :D Da hadde det også blitt slitt på spindelen, som gjorde at jeg måtte bytte spindel OG lager på nytt. Da først ble det bra! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg sjekket spindlene. I hvertfall på den gamle typen 80/90Q så har hjullageret 2-delt "innvendig lagerbane". Har vært borti at den delen av spindelen som skal ligge an på den innerste halvdelen har vært mer slitt enn den ytre. Da kan du stramme til lageret så mye du orker før du får lageret tight.

 

Lykke til!

 

så ny spindel/fjærbein er løsningen, eller?

 

hater understell og bremser, bedre med motorkomponenter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom i mål ved å bytte spindler og lagre, tror det skal mye til før du må bytte fjærbeinet, vel og merke så lenge du må presse inn lageret, og ikke bare kan slippe det rett nedi. Det er min erfaring i hvertfall.

 

Skjønner at du synes det er en drittjobb, møkkete og jævlig...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte oppe på 4-5 tonn mener jeg å huske når vi pressa inn de nye lagrene, får man kjøpt nye spindler til denne bilen? eller er slikt bare brukt å få tak i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk brukte, strøkne spindler når jeg trengte. Tror jeg betalte 400,- for begge.

Ring NBS v/Steinar, høgger'n på Skedsmo, Østfold Bildemontering eller Kongsvinger Bildemontering(?). Har ingen av disse brukt, ring nydelselgere!

 

Off topic: Hva m S2'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2 står til den ruster opp, : rolleyes

 

passer det over fra den tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2 står til den ruster opp, : rolleyes

 

passer det over fra den tror du?

 

Har ingen formening om det er likt fra S2'n, det var bare noe jeg kom til å tenke på om du hadde gjort noe m den. Men jeg gjetter på at vår alles kjære bibliotekar, Per, fra Arendal kan svare deg på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bibliotekar, den var ny! : smil :

 

Nå er ikke jeg sikker på hvilken versjon av 90q vi snakker om her, men hvis vi går ut i fra at det er en vanlig 2.3 så er den mest åpenbare forskjellen at boltsirkelen er 4x108 på en 90 og 5x112 på en S2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk per lindgren, da får man prøve å bytte de, samt nye lagre igjen, : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en 90q 2,3 type 89 87 modell,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

off topic:

 

fredrik: har fått ny takst og greier på s2`en da, får 115+bilen, så blir nok til det, skal bare se hva forsikringssklagenemda sier først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en 90q 2,3 type 89 87 modell,

 

Da er det samme navet som foran på fwd Audi 100 fra 1977 til 1991, eller bak på 1983-91 80/90/Coupe quattro, begge med 4x108. Skulle ikke være vanskelig å få tak i brukt, eller ny kan skaffes her for mindre enn 200 danske kroner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.